زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار ساخت يک پل در غور که ٨ سال قبل آغاز شده تاکنون تکميل نگرديده است

کار ساخت يک پل در غور که ٨ سال قبل آغاز شده تاکنون تکميل نگرديده است

author avatar
27 Nov 2018 - 11:52
کار ساخت يک پل در غور که ٨ سال قبل آغاز شده تاکنون تکميل نگرديده است
author avatar
27 Nov 2018 - 11:52

 فيروزکوه (پژواک، ٦قوس ٩٧): منابع محلى در غور مى گويند کار ساخت يک پل که از هشت سال به اینسو  در ولسوالی لعل سرجنگل اين ولايت آغاز شده، به دليل کم توجهى مسئولان دولتى اين ولايت، تاکنون تکمیل نشده است.

این پل، در منطقه دهن قولانی در چهار کیلومتری غرب مرکز ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور موقعیت دارد و هشت سال پیش، کار آن از سوی حکومت بالای رودخانه‌ی هریرود در مسیر شاهراه غور- کابل آغاز گردید.

باشنده گان آن ولسوالی میگویند که در فصل بارندگی و بهار و بالا آمدن آب دریا، مسافرین شاهراه غور- هرات و غور- کابل با مشکلات زیادی روبه رو می‌شوند.

آنان از این پل، به عنوان  یکی از مهمترین نقطه  اتصال بین مرکز غور و کابل یاد میکنند و می افزایند که بارها مشکلات زیادی را برای عابرین به بار آورده است و در قسمت تکمیلی ساخت آن، باید توجه صورت گیرد.

عزیزالله مهدی از باشنده گان ولسوالی لعل سرجنگل، در صحبت به آژانس خبری پژواک گفت که در فصل بهار، زمانیکه سطح آب دريا بلند میرود، برای مسافرین و باشنده گان مناطق ولسوالی لعل، مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

مهدی، عدم تکميل کارساخت این پل را به بی‌کفایتی نمایندگان مردم در ولسی جرگه وشورای ولایتی نسبت داده گفت که آنان با جنجال‌ها و رقابت‌های خود در برخی موارد مانع تطبیق پروژه‌های عام المنفعه در این ولسوالی می‌شوند.

 حیدر خیرخواه مسئول يک نهاد جامعه مدنی در ولسوالی لعل سرجنگل غور نیز با ابراز نا امیدی از حکومت به پژواک گفت که همواره حکومت پروژه های بزرگ وسرنوشت ساز را در این ولایت نیمه کاره میماند.

وی، با انتقاد شدید از حکومت گفت کار این پل که پروژه عام المنفعه و شاهراه اقتصادی مردم غور میباشد، باید هرچه زودتر به پايه اکمال برسد.

وى افزوده است:» همین دولت مرکزی و محلی همیشه کارهای بنیادی و اساسی را در غور نیمه کاره میماند و در ساخت آن توجه نمی کند؛ به این حکومت شرم است که کار یک پل را هشت سال شده تا حال تکمیل نتوانسته است، با ساخت اين پل  دروازه اقتصادی غور باز شده و مشکل تاجران رفع میشود. «

عبدالخالق راننده موتر فلاينکوچ که از ٥ سال به اینسو درمسیر شاهراه غور – کابل مصروف رانندگی میباشد گفت که موتر داران و دریوران این مسیر، همواره در فصل بهار زمانیکه سطح آب بلند میرود به مشکل از دریاي هریرود میگذرند.

وى افزود:»پنج سال میشه دریور همین راه هستم، آب که خیلی میشه، حتا موتر را به غرق شدن مواجه میکند. «

در سال گذشته نیز شماری از فعالین مدنی ولسوالی لعل سرجنگل غور، طی یک  نشست اعتراضى در پیوند به نیمه کار ماندن این پل، یک نوار سیاه را به رسم اعتراض قطع کردندو دوباره آن را افتتاح کردند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر