زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نامزدان معترض کوچی: نتیجۀ آرای تقلبی انتخابات ولسی جرگه را قبول نداریم

نامزدان معترض کوچی: نتیجۀ آرای تقلبی انتخابات ولسی جرگه را قبول نداریم

author avatar
28 Nov 2018 - 15:04
نامزدان معترض کوچی: نتیجۀ آرای تقلبی انتخابات ولسی جرگه را قبول نداریم
author avatar
28 Nov 2018 - 15:04

کابل (پژواک، ۷ قوس ۹۷): شماری از نامزدان معترض کوچی، ضعف مدیریتی را عامل تقلب گسترده در حوزۀ کوچی ها دانسته، هشدار می دهند تا زمانی که آرای پاک از ناپاک جدا نگردد، نتیجۀ انتخابات را قبول ندارند.

حدود ٣٠ نامزد انتخابات ولسی جرگه از حوزه کوچی ها، امروز در یک نشست اعتراضی در کابل، خواستار تفکیک آرای ولایت های کابل، کندهار، کاپیسا، لوگر و بغلان شدند.

سید محمد حریق یکی از نامزدان انتخابات ولسی جرگه حوزه کوچی ها، در این نشست گفت که در تمام حوزه کوچی ها تقلب صورت گرفته است؛ اما در پنج ولایت فوق الذکر بیش تر بوده است.

وی گفت: «ورق نتایجی که به ناظرین ما داده شده است، با نتایج آرايی که به نفع نامزدان شمارش می شود، از زمین تا آسمان تفاوت دارد و همه آرا به نفع چند تنی که در حکومت شناخت دارند، در صندوق ها ریخته شده است.»

موصوف، با بیان اینکه تا زمانی آرای پاک از ناپاک جدا نشود، نتایج انتخابات را قبول ندارند، گفت که به هیچ کس اجازه نمی دهند که با آرای تقلبی به ولسی جرگه راه پیدا کند.

عنایت الله صحرایی، دیگر نامزد انتخابات ولسی جرگه حوزه کوچی ها گفت که در حوزه کوچی ها، دو هزار محل وجود داشت و ممکن نبود که به همه محلات ناظر فرستاده شود؛ به همین دلیل در محلات برخی ولایات تقلب گسترده صورت گرفته است.

خان محمد احمدزی یکی دیگر از نامزدان انتخابات ولسی جرگه حوزه کوچی ها، با بیان اینکه در بعضی محلات تا سه شب هم توسط دستگاه بایومتریک به نفع نامزدان رای استفاده شده است، گفت: «ما آرای بایومتریک شده را که از ۸ صبح تا ۶ شام استفاده شده است قبول داریم؛ اما آرايی که پس از ۶ شام استفاده شده است، قابل قبول نیست و باید باطل اعلان شود.»

احمدزی، با اشاره به اینکه در ولسوالی های چرخ، در قریه های دوبندی، مغل خیل و سفید سنگ ولایت لوگر، به دلیل ناامنی و جنگ قطعاً انتخابات صورت نگرفته است و با اعتراض نامزدان ولایت لوگر، این محلات از سوی کمیسیون منحل شد؛ اما اکنون آرای کوچی ها شمارش می شود که این خلاف قانون است.

آژانس خبری پژواک، با تلاش های زیاد موفق به دریافت نظر کمیسیون شکایات انتخاباتی نشد.

در پی نگرانی ها از در آمیخته شدن آرای پاک و ناپاک در شماری از مراکز رای دهی در سرتاسر کشور؛ کمیسیون های انتخاباتی یک ماه پیش به منظور مدیریت بهتر روند شمارش آراء، رسیدگی به شکایات واصله و جلوگیری از بی نظمی های احتمالی در مراحل بعدی، با در نظرداشت رعایت قانون انتخابات، لوایح، طرزالعمل ها و مصوبات هردو کمیسیون، روى login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر