زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای پایان دادن به خشونت علیه زنان حرکت نمادین در کابل و دایکندی صورت گرفت

برای پایان دادن به خشونت علیه زنان حرکت نمادین در کابل و دایکندی صورت گرفت

author avatar
29 Nov 2018 - 16:15
برای پایان دادن به خشونت علیه زنان حرکت نمادین در کابل و دایکندی صورت گرفت
author avatar
29 Nov 2018 - 16:15

کابل-نیلی(پژواک،۸قوس۹۷): نهاد موسوم به خانه فرهنگ آسیا به هدف محو خشونت علیه زنان حرکت های نمادینی را در کابل و دایکندی راه اندازی کرد.

حدود ۳۰ تن از اعضای نهاد یادشده چادرهای نارنجی رنگ به گردن داشتند حدود پنج کیلومتر را با پای پیاده پیموده خواستار متوقف شدن خشونت علیه زنان در کشور شده اند.

همچنان حدود یکصد تن از اعضای این نهاد در دایکندی با «شعار بیاید به خشونت علیه زنان نه بگویم»، مسافتی را در داخل شهر نیلی پیاده روی کردند.

این حرکت ها در حالی در کابل و دایکندی صورت می گیرد که چهار روز قبل (۲۵ نومبر) از روز جهانی محو خشونت علیه زنان در سرتاسر جهان گرامی داشت به عمل آمد و در افغانستان به منظور محو خشونت علیه زنان کمپاین ۱۶ روزۀ نیز آغاز شده است.

نجیب فرزام رییس خانه فرهنگ آسیا، امروز در کابل حین راه اندازی این حرکت به آژانس خبری پژواک گفت که هدف از راه اندازی این حرکت محو خشونت علیه زنان در کشور می باشد.

وی افزود: «این حرکت نمادین با شعار خشونت علیه زنان را نه بگوید، در تصمیم گیری های حکومت اشتراک داشته باشند و در فعالیت های سیاسی و فرهنگی نیز سهم داشته باشند به راه انداخته شد.»

مریم مظفری یک تن از اشتراک کننده گان این نشست گفت که زنان در افغانستان مشکلات زیاد را متقبل شده اند و اکنون این مشکلات نیز وجود دارد.

موصوف افزود: «تعدادی از خانواده ها بیرون رفتن زنان از منزل را عیب می دانند، اما زنان می توانند که تصمیم گیری در حکومت نقش اساسی دشته باشند.

مرضیه همدرد آمر جندر ولایت دایکندی راه اندازی چنین برنامه های نمادین را برای کاهش خشونت علیه زنان موثر می خواند.

 وی گفت: «در جامعه دایکندی متأسفانه خشونت ها به گونه زیاد و به انواع مختلف بالای زنان اعمال می شود که برای کاهش خشونت، چنین برنامه های نمادین و آگاهی بخش موثر است.»

 به گفته او، در دایکندی زنان حق کار کردن در ادارات دولتی و بخش های خصوصی ندارند و از سویی هم ازدواج های اجباری و زیر سن نیز در این ولایت زیاد صورت می گیرد.

 صدیقه احمدی فعال حقوق زن گفت: «آمار های که از سوی مسئولان حکومت ارائه شده خشونت علیه زنان هر روز افزایش می یابد و این نشان می دهد که هنوز جامعه ما زنان را به عنوان جنس دوم و ضعیف تلقی می کند پس برای بیرون رفت از این معضل اقدام همه گانی الزامی است.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر