زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نامزدان معترض کاپیسا: کمیسیون شکایات به تمامی شکایات درج شده رسیدگی نماید

نامزدان معترض کاپیسا: کمیسیون شکایات به تمامی شکایات درج شده رسیدگی نماید

author avatar
29 Nov 2018 - 16:56
نامزدان معترض کاپیسا: کمیسیون شکایات به تمامی شکایات درج شده رسیدگی نماید
author avatar
29 Nov 2018 - 16:56

کابل (پژواک، ٨ قوس ۹۷): ائتلاف نامزدان معترض ولایت کاپیسا از کمیسیون شکایات انتخاباتی خواست تا به تمامی شکایات درج شده در مورد انتخابات این ولایت به شکل بی طرفانه رسیدگی نماید.

انتخابات ولسى جرگه در ٢٨ و ٢٩ ميزان در ٣٢ ولايت به شمول کاپيسا راه اندازى شده است. انتخابات اين جرگه در کندهار با چند روز تاخير برگزار شده و قرار است اين انتخابات در غزنى سال آينده راه اندازى شود.

به اساس معلومات کميسيون مستقل انتخابات، در ولايت کاپیسا ۳۵ تن براى عضويت ولسى جرگه نامزد شده اند و نتايج ابتدايى آن، سه روز قبل اعلام شد که میرداد خان نجرابی، حیدر افضلی، اقبال صافی و خدیجه الهام نامزدان که بیشتر آرا را از آن خود کرده اند.

اما بیش از ۲۰ نامزد معترض ولسی جرگه ولایت کاپیسا، در نشست خبری در شهر کابل، انتخابات ولایت کاپیسا را پُر تقلب دانسته و خواستار جدا کردن آرا پاک از ناپاک شدند.

عبدالرزاق نجرابی نامزد معترض ولسی جرگه از این ولایت در کابل طى نشست خبرى گفت که انتخابات ولسی جرگه در این ولایت با مشکلات زیاد مواجه بود و تقلب به شکل گسترده از سوی وکلای برحال با استفاده از صلاحیت های وظیفوی شان صورت گرفت.

وی افزود، در حالیکه کمیسیون نتوانست جلو تقلب را بگیرد، بلکه در بعضی موارد زمینه تقلب را به این نامزدان مشخص مساعد ساخته بود.

موصوف گفت: "پس از اعلام نتایج ابتدایی از این ولایت، ما تمامی اسناد و شواهد مبنی بر تقلب و تخطی را به کمیسیون شکایات سپردیم و از کمیسیون میخواهم تا به شکایات به شکل بی طرفانه رسیدگی نماید."

به گفتۀ او، در هیچ مرکز بایومتریک مشکل نداشت و هر رای که بدون بایومتریک در صندوق ریخته شده، تقلب است و باید شامل آرا پاک مردم نشود.

به گفته وی، هرگاه به خواست نامزدان معترض رسیدگی نگردد، آنان به اعتراض مدنی خود ادامه خواهند داد.

شکرالله محمدی یک تن دیگر از نامزدان معترض همچنان گفت که آنان به اساس قانون انتخابات شکایت خود را با اسناد به کمیسیون سمع شکایات ارائه کرده اند و انتظار دارند که به شکایت آنان رسیدگی شود.

وی افزود که این تقلب ها از سوی افراد زورمندان، وکلای برحال ولسی جرگه دراین ولایت و برخی مسوولان محلی صورت گرفته است که باید به شکل درست به شکایات و اسناد تقلب و تخطی رسیدگی صورت بگیرد.

این نامزد معترض از رئیس جمهور خواست که نگذارد نامزدان با رای تقلبی به خانه ملت راه یابد و اگر نه چنین کار شود، آنان دست به اعتراضات گسترده مدنی خواهند زد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر