زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده گان ولسوالی پسابند غور از محاصرۀ اقتصادی به ستوه آمده اند

باشنده گان ولسوالی پسابند غور از محاصرۀ اقتصادی به ستوه آمده اند

author avatar
2 Dec 2018 - 13:55
باشنده گان ولسوالی پسابند غور از محاصرۀ اقتصادی به ستوه آمده اند
author avatar
2 Dec 2018 - 13:55

فیروزکوه(پژواک، ١١ قوس ٩٧): شماری از باشنده گان ولسوالی پسابند غور، مدعی اند که طالبان با ماین گذاری تمام راه های مواصلاتی این ولسوالی، مردم را در وضعیت بد اقتصادی قرار داده اند.

آنان می گویند که نیروهای امنیتی هم به خاطر حل این معضل و بیرون کردن ماین ها از مسیر راه ها، تا به حال کدام اقدامی نکرده اند.

شماری از باشنده گان این ولسوالی، در تماسی با آژانس خبری پژواک گفته اند که پسابند در محاصره اقتصادی قرار دارد و برخی مواد غذایی در بازارها یافت نمی شود.

باشنده های این ولسوالی، طی تماس های تلیفونی به پژواک میگویند: اکنون درمحاصره اقتصادی قرار دارند و درحال حاضر برنج، روغن وسایر مواد خوراکه دربازار شان یافت نمیشود وبهای یک لیتر پطرول، به ١٣٠ افغانی رسیده است

روزی خان باشنده ولسوالی پسابند غور گفت: «از اول سال تا به حال، راه های زمینی ما بسته است و زندگی بسیار سخت داریم؛ هیچ چیز برای خوردن در بازار وجود ندارد، اگر باشد هم خیلی قیمت است؛ چون کسى چیزی به بازار آورده نمی تواند.»

عبدالاحد دیگر باشنده پسابند گفت: «در بازار ما برنج، آرد، روغن و دیگر مواد خوراکی و ضروری که به درد یک خانه بخورد، بسیار به مشکل پیدا می شود؛ چون دکان دارها نمی توانند چیزی را بیارند از بس که طالب ها ماین جاسازی کرده اند. »

موصوف افزود که در حال حاضر، قيمت یک لیتر تیل پطرول، ١٣٠ افغانی شده است و مردم توان خرید آن را ندارند.

با این حال، عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور، با بیان اینکه حضور گسترده طالبان عامل اصلی گرانی و پیدانشدن مواد غذایی و سوختی در ولسوالی پسابند می باشد، تاييد کرد که این ولسوالی، در محاصره «شدید اقتصادی» قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد که شبکه مخابراتی افغان بیسیم، از دو ماه به این سو به دلیل نداشتن مواد سوخت برای جنراتور، از فعالیت بازمانده است.

به گفته او، طالبان افزون بر اینکه با دولت مخالفت دارند، با مردم نیز در مخالفت شدیدتر قرار دارند، چون با این رویکرد، می خواهند مردم را با دولت مخالف سازند.

عبدالبصیر قادری عضو شورای ولایتی غور گفت: از هشت ماه به این سو، طالبان مانع ورود موترهای باربری به این ولسوالی شده اند و اکنون باشنده های این ولسوالی، به مشکلات زیاد مواجه هستند.

موصوف، از حکومت خواست تا برای رسانیدن امکانات و شکستاندن محاصره اقتصادی این ولسوالی، اقدامات فوری نماید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر