زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

افراد مسلح رئیس رادیو تلویزیون انعکاس را ربوده و راننده اش را کشته اند

افراد مسلح رئیس رادیو تلویزیون انعکاس را ربوده و راننده اش را کشته اند

author avatar
4 Dec 2018 - 19:36
افراد مسلح رئیس رادیو تلویزیون انعکاس را ربوده و راننده اش را کشته اند
author avatar
4 Dec 2018 - 19:36

جلال آباد  (پژواک، ١٣ قوس ٩٧): افراد مسلح ناشناس در جلال آباد، با حمله به انجنیر زلمی رئیس رادیو و تلویزیون انعکاس، خود انجنیر زلمی را ربوده و راننده اش را کشته اند.

عطاءالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار با تائید این رویداد به آژانس پژواک گفت که نیروهای امنیتی به محل رویداد رفته اند و آنرا با جدیت پیگیری می کنند.

وى افزود، حيات الله حيات والى ننگرهار به تمام ارگانهاى امنيتى وظيفه سپرده است تا اين موضوع را جدى پيگيرى نموده و انجنير زلمى را بازياب کنند.

شاه محمود شینواری نماینده مرکز خبرنگاران افغانستان در ننگرهار می گوید که این رویداد حوالی ساعت پنج عصر روز گذشته در ناحیه چهارم شهر جلال آباد رخ داده است.

به گفته وی، افراد مسلح ناشناس انجنیر زلمی را هنگام خروج از یک مرکز خرید مورد حمله قرار داده و بعد از کشتن کندهار راننده اش، زلمی را ربوده اند.

شینواری افزوده که تا اکنون هویت مهاجمان و انگیزه این حمله مشخص نشده است.

رادیو تلویزیون انعکاس که یک رسانه غیر دولتی است، قبل از این نیز تحت تهدید قرار داشته است؛ در ماه قوس سال گذشته یک راکت به سوی ساختمان این رسانه پرتاب شد که خوشبختانه به آن برخورد نکرد. داعش مسوولیت حمله را به عهده گرفته بود.

مرکز خبرنگاران افغانستان، این رویداد را به عنوان اقدامی جنایت کارانه علیه خبرنگاران و رسانه های آزاد به شدت محکوم می کند.

این نهاد حامی خبرنگاران و رسانه ها، ضمن ابراز همدردی با خانواده کندهار، که در این رویداد جان باخت، از اداره محلی ننگرهار به ویژه نهادهای امنیتی می خواهد که این رویداد را با جدیت پیگیری کرده و زمینه آزادی هر چه زودتر انجنیر زلمی را در سلامت کامل فراهم کند.

مرکز خبرنگاران افغانستان در عین حال ضمن ابراز نگرانی از ادامه تهدیدها علیه خبرنگاران و رسانه ها در ننگرهار، از حکومت افغانستان می خواهد به تامین امنیت خبرنگاران و رسانه ها در این ولایت اولویت بدهد و اجازه ندهد این روند ادامه یابد.

در سال های اخیر خبرنگاران و رسانه ها در ولایت ننگرهار با افزایش موارد تهدید، فشار حتی حمله و انفجارهایی هدفمند مواجه بوده اند. ماه ثور سال گذشته افراد گروه داعش در حمله به ساختمان رادیو تلویزیون ملی در جلال آباد، چهار کارمند این رسانه و یک سرباز پولیس را کشتند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر