زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دانش: چارچوب طرح صلح همه نگرانی های مردم افغانستان را در نظر گرفته است

دانش: چارچوب طرح صلح همه نگرانی های مردم افغانستان را در نظر گرفته است

author avatar
4 Dec 2018 - 13:57
دانش: چارچوب طرح صلح همه نگرانی های مردم افغانستان را در نظر گرفته است
author avatar
4 Dec 2018 - 13:57

کابل (پژواک، ۱۳ قوس ۹۷): معاون رییس جمهور افغانستان، در مراسم هفتادمين سالگرد اعلاميه حقوق بشر گفت که تمام نگرانى ها از قربانى شدن دستاوردهای حقوق بشر، در گفتگوهاى صلح در نظر گرفته شده است.

اعلامیهٔ جهانی حقوق بشر؛ یک پيمان بين المللى است که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در دهم دسامبر ۱۹۴۸ در پاریس با ۴۸ رأی موافق، بدون رأی مخالف و ۸ رای ممتنع به تصویب رسید.

محمد سرور دانش معاون دوم رییس جمهور کشور، که امروز در نشست تجلیل از هفتادمين سال تصویب اعلامیه حقوق بشر در کابل صحبت می گرد، گفت که افغانستان از زمانیکه به اعلامیه حقوق بشری رای مثبت داده، همواره کوشش کرده است که به ارزش های حقوق بشری پابند بماند.

سرور دانش افزود: "افغانستان در برخی موارد دچار مشکلات حقوق بشری بوده، که ناشی از جنگ های تحمیلی و مداخلۀ قدرت هاى خارجی بوده است."

وى گفت که در برخی کشورها تخطی ها و تخلفات از حقوق بشری نیز مشاهده می شود و هنوز هم در برخی کشورها به آزادی و حقوق بشر احترام نمی شود.

او افزود: "هنوز هم در نظام بین المللی، یک سازکار محکم ایجاد نشده است که از تخطی ها و تخلفات دولت ها در مورد حقوق بشر و یا سایر قواعد بین المللی جلوگیری شود."

دانش، آگاهی عامه در مورد حقوق بشر، حمایت از حقوق اطفال، زنان و افراد دارای معلولیت را دستاوردهای کمیسیون حقوق بشر افغانستان دانسته گفت: "هنوز حقوق بشر در افغانستان نو پا است، هنوزهم دغدغۀ اصلی مردم افغانستان است و هنوزهم موارد بسیار حاد از نقض حقوق بشر دیده می شود."

موصوف، کشته شدن افراد ملکی، خشونت علیه زنان، محرومیت اطفال از حقوق و عدم دسترسی به عدالت و محاکم عادلانه، تجاوزها، اختطاف ها و آزار و اذیت زنان را، از موارد نقض حقوق بشر در افغانستان خواند.

او با بيان اينکه مردم نگرانی دارند که دستاوردهای حقوق بشر، قربانی گفتگوهاى صلح با مخالفین مسلح دولت افغانستان نشود، افزود: "چارچوب طرح صلح که توسط حکومت وحدت ملی به خصوص رییس جمهور مطرح گردیده، به عنوان یک طرح جامع، همه نگرانی های مردم افغانستان را در نظر گرفته است."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر