زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

همایشی در هرات به هدف پیوستن طالبان به پروسۀ صلح تدویر یافت

همایشی در هرات به هدف پیوستن طالبان به پروسۀ صلح تدویر یافت

author avatar
5 Dec 2018 - 18:38
همایشی در هرات به هدف پیوستن طالبان به پروسۀ صلح تدویر یافت
author avatar
5 Dec 2018 - 18:38

هرات(پژواک، ۱۴ قوس ۹۷): شماری از زنان در هرات، از مخالفین مسلح دولت خواستند که از جنگ و خونریزی دست بکشند و به پروسۀ صلح بپیوندند.

حدود یک هزار زن در هرات، امروز با حضور در «اجماع ملی زنان افغانستان برای صلح»، خواستار پایان جنگ و تامین صلح و ثبات در کشور شدند.

رقیه یکی از زنان اشتراک کننده در این همایش، به آژانس خبری پژواک گفت: «مخالفان دولت بیش از این برادرکشی نکنند و به روند صلح یکجا شوند.»

مرجان متین یکی دیگر از اشتراک کننده گان این همایش گفت: «ما از گروه های مخالف دولت می خواهیم که به روند صلح یکجا شوند و صلح، تنها راه ثبات در افغانستان است.»

محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات، با بیان این مطلب که صلح در افغانستان ضروری است و تامین صلح در افغانستان به نفع کشورهای همسایه است، گفت: «صداهای صلح خواهی قوی تر شده و این امر امیدواری به استقرار صلح در کشور را بیشتر نموده است.»

در پیام رولا غنی بانوی اول کشور که از سوی پلوشه امین مشاور بانوی نخست به خوانش گرفته شد، نقش زنان در پروسه صلح مهم خوانده شده و از تمام زنان خواسته تا در این پروسه سرنوشت ساز سهیم شوند.

وی همچنان تاکید کرده که حقوق مدنی زنان، نباید در جریان مذاکره با طالبان نادیده گرفته شود.

لیلا جعفری عضو شورای عالی صلح نیز در این نشست گفت که حکومت و جامعه جهانی، تلاش می کنند  تا حقوق زنان در گفتگوها حفظ شود.

با این همه مونسه حسن‌زاده معاون امور اجتماعی مقام ولایت، نیاز به استقرار صلح در کشور را جدی خوانده، افزود: «مردم افغانستان صلح پایدار و با عزت در این سرزمین می خواهند.»

این در حالی است که شهروندان کشور، بارها با برگزاری همایش‌هايی از طالبان مسلح خواسته اند که با روند صلح یکجا شوند؛ اما تاکنون این همایش‌ها طالبان را نتوانسته متقاعد کند که دست از جنگ بردارند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر