زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

چهار پروژه در پروان به بهره برداری سپرده شد

چهار پروژه در پروان به بهره برداری سپرده شد

author avatar
6 Dec 2018 - 15:21
چهار پروژه در پروان به بهره برداری سپرده شد
author avatar
6 Dec 2018 - 15:21

چاريکار (پژواک، ١٥ قوس ٩٧): به هزینه ١٦٧ میلیون افغانی در پروان چهار پروژه به بهره برداری سپرده شد و سه پروژه آغاز به کار کرد.

طی یک محفل رسمی که در آن سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کاننده گان و محمد نسیم خلیق معین وزرات شهرسازی و اراضی شرکت کرده بودند، این پروژه ها افتتاح گردید.

محراب الدین صافی سرپرست ریاست امور مهاجرین و عودت کننده گان ولایت پروان میگوید که ساختمان ریاست امور مهاجرین و عودت کننده گان در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان در سه طبقه به هزينه ١٣٨٢٠١٣٣میلیون افغانی ساخته شده است.

وى افزود، با اعمار این ساختمان که پیش از این در یک ساختمان کرایی ماهانه ١٨هزار افغانی پرداخت میکردند، مشکلات مامورین شان رفع شده است.

همچنان محمد نسیم خلیق معین شهرسازی و اراضی کشور میگوید که ساختمان ریاست شهرسازی ولایت پروان در دو طبقه به هزينه ١٣٩٩٦٣٥٨میلیون افغانی در مدت شش ماه در شهر چاریکار مرکز این ولایت ساخته شده است.

به گفتۀ وی، پيش از این مامورین این اداره در یک بخش از ساختمان ریاست شاروالى ولایت پروان که بسیار با چالش روبرو بودند، کار میکردند، اما با ساختن این ساختمان سهولت در کار مامورین این اداره فراهم شده است.

وی همچنان گفت، دو سالون فاتحه خوانی زنانه هر کدام در یک طبقه در منطقه "بایان" مرکز پروان و در ناحیه دوم شهری شهر چایکار که گنجایش یک صد نفری را در یک وخت دارا میباشد، هر يک آن به هزینه بیش از ١٩ میلیون افغانی ساخته شده اند.

او علاوه کرد که این چهار پروژه از بودجه وزرات شهرسازی برنامه تحکیم ثبات ساخته شده اند.

به اساس معلومات منبع، کار اعمار سه باب مکتب ١٦صنفی  یکی آن در منطقه توپ دره مرکز پروان و دو باب دیگر آن در ولسوالی های شینواری و شیخ علی دره غوربند ولایت پروان نیز آغاز گردید.

وی گفت، این پروژه ها به هزينه مجموعی بیش از ١٠٠ میلیون افغانی از بخش برنامه های خانه سازی وزارت شهرسازی در مدت کم تر از یک سال ساخته میشوند.

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنند گان میگوید، به نسبت کمبود بودجه مالی نتوانسته اند که ساختمان ادارات خود را در ولایات بسازند.

او گفت: "این اولین تعمیر است که  وزرات امور مهاجرین در ولایات بخاطر کار اداری خودش تعمیر ساخته است، یعنی در تا اکنون در همه ولایات یا تعمیر کرایه داشته ایم یا از یک بخش ساختمان دولتی استفاده میکنیم."   

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر