زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون های انتخاباتی: تصمیم ابطال آرای حوزه کابل تجدید نظر می شود

کمیسیون های انتخاباتی: تصمیم ابطال آرای حوزه کابل تجدید نظر می شود

author avatar
7 Dec 2018 - 16:22
کمیسیون های انتخاباتی: تصمیم ابطال آرای حوزه کابل تجدید نظر می شود
author avatar
7 Dec 2018 - 16:22

کابل (پژواک، ۱۶ سرطان ۹۷): کمیسیون های انتخاباتی اعلام داشته است که به خاطر حل مشکل ناشی از تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر ابطال آرای حوزه کابل انتخابات ولسی جرگه، تصمیم ابطال آرای حوزه کابل تجدید نظر می شود.

در اعلامیه مشترک نهادهای یادشده که در صفحه دفتر مطبوعاتی معاون دوم رییس جمهور منشتر شده، آمده است که برای بیرون رفت از این بن بست انتخاباتی، امروز نشست مشترک رؤسا و اعضای هر دو کمیسیون تحت ریاست سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و با حضور داشت رئیس ستره محکمه، لوی څارنوال، رئیس کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی، رئیس ارگان‌های محلی و رئیس اداره ملی احصائیه و معلومات دایر گردید.

در این اعلامیه آمده است که در این جلسه فیصله به عمل آمد که کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد فیصله خود تجدید نظر نماید و بند یک تصمیم مؤرخ (۱۴ قوس) سال روان خود را در باره ابطال آرای حوزه کابل تعدیل کند.

در اعلامیه تذکر رفته است که هر دو کمیسیون بر اصول زیر توافق کرده اند.

۱- کمیسیون مستقل انتخابات تعداد آرای بایومتریک شده و سایر اسناد مورد نیاز را هرچه زودتر به کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی تسلیم می نماید.

۲- کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی در مورد بند اول تصمیم مورخ (۱۴ قوس) سال روان خویش مبنی بر ابطال انتخابات حوزه کابل با رعایت مورد جزء (۱) این اعلامیه تجدید نظر می نماید.

۳- هر دو کمیسیون محترم در آینده موارد اختلافی خویش را در تفاهم مشترک حل و فصل می نمایند.

۴- به منظور نهایی شدن پروسه انتخابات ولسی جرگه، حکومت هر نوع مساعدت تخنیکی را بنابر تقاضای هر دو کمیسیون در اختیار شان قرار می دهد.

در پای این توافقنامه شاملین جلسه امضا کرده، خواستار تطبیق آن شده اند.

این در حالی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی دیروز (۱۵ قوس) با پر تخلف و تخطی خواندن انتخابات کابل، اعلام داشت که تمام آرای انتخابات ولسی جرگه حوزه کابل بر بنیاد قانون انتخابات و عدم اعمال به موقع مدیریت، login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر