زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طرح استقلاليت پوهنتون کابل ٦٠ درصد پيشرفت کرده است

طرح استقلاليت پوهنتون کابل ٦٠ درصد پيشرفت کرده است

author avatar
8 Dec 2018 - 16:25
طرح استقلاليت پوهنتون کابل ٦٠ درصد پيشرفت کرده است
author avatar
8 Dec 2018 - 16:25

کابل (پژواک، ١٧ قوس ٩٧): مسئولين پوهنتون کابل مى گويند که به خاطر ایجاد یک طرح عملی استقلالیت این پوهنتون، فعالیت ها آغاز شده و تا کنون ٦٠ درصد کارها پيشرفت کرده است.

در يک خبرنامه که از ارگ منتشر شده، آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز با اعضای شورای علمی پوهنتون کابل و اتحادیۀ محصلین آن پوهنتون دیدار کرد.

منبع افزوده است در این دیدار که در ارگ انجام شد و وزیر تحصیلات عالی و معین آن وزارت نیز حضور داشتند، ابتدا حمیدالله فاروقی رئیس پوهنتون کابل، گزارش خویش را در خصوص دستاوردها و کارکردهای ریاست پوهنتون کابل ارائه کرد.

وی افزود دیدگاهى که به پوهنتون کابل در نظر گرفته شده، دیدگاه استراتیژیک بوده و در بخش های اداره و رهبری به جوانان به خصوص زنان، زمینۀ فعالیت را فراهم کرده است.

حمیدالله فاروقی، ایجاد و فعال سازی شوراها و کمیته های مختلف در بخش های اداری و اکادمیک، تطبیق قوانین و لایحه وزارت تحصیلات عالی در پوهنتون، مبارزه با فساد اداری و اکادمیک، سهیم ساختن اتحادیۀ محصلین در تصمیم گیری ها، ارزیابی برنامه های ماستری و دوکتورا، امضای تفاهمنامه های علمی با نهادهای داخلی و خارجی، تعدیل نصاب های تحصیلی در سطح پوهنتون، معیاری‌سازی مجلۀ علمی پوهنتون، ایجاد طرزالعمل تدوین تحقیقات علمی، توجه به امور ساختمانی و زیربنایی و محیط پوهنتون کابل و ایجاد پلان استراتژیک پوهنځی ها و تطبیق آن را از دستاوردهای مهم آن نهاد خواند.

رئیس پوهنتون کابل گفت که با استفاده از این ظرفیت ها، سطح عواید پوهنتون کابل بلند رفته، که در رسیدن به استقلالیت پوهنتون، نقش اساسی را ایفا خواهد کرد.

سپس محمد نعیم عظیمی معاون پوهنتون کابل صحبت نمود و در بارۀ طرح استقلالیت پوهنتون کابل معلومات داده، گفت: بر اساس فرمان رئیس جمهور که در مراسم افتتاح سال های تعلیمی ۹۶ و ۹۷ صادر گردید، به خاطر ایجاد یک طرح عملی استقلالیت این پوهنتون، فعالیت ها آغاز شده است.

وی افزود که بعد از ایجاد کمیتۀ آسیب شناسی و تحلیل وضعیت، به این نتیجه رسیده که یگانه راه برون رفت از وضعیت کنونی، تنها استقلالیت پوهنتون کابل می باشد که تا اکنون کار این طرح ۶۰ در صد به پیش رفته است.

عظیمی خاطرنشان کرد که برای تکمیل و تطبیق طرح استقلالیت پوهنتون کابل؛ کمیته های اکادمیک، مالی، نظارت از کیفیت و امور محصلان ایجاد گردیده، که اعضای آن را کادرهای علمی این پوهنتون تشکیل می دهند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع گزارش های آنان، با تاکید بر اینکه پوهنتون کابل، محصل محور شود و استادان تنها مسئول تربیۀ ذهن محصلین باشند، گفت که از منابع باید تعریف ارائه گردد و ظرفیت های موجود اعم از استادان و محصلین، مبدل به منابع عایدات شوند و این، یکی از گام های مهم به خاطر استقلالیت پوهنتون می باشد.

وی افزود: "ما اکنون در حال تطبیق چهار پروسۀ ملی از جمله دولت‌سازی، ایجاد مارکیت، دستیابی به صلح و ملت‌سازی می باشیم."

رئیس جمهور گفت که افغانستان، بدون پروسۀ دولت‌سازی به ثبات نمی رسد و نیاز است تا پوهنتون ها باعث تولید کادرهايی شوند که پروسۀ دولت سازی را به موفقیت برسانند و شبکه های جرمی را بشکنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر