زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نمایشگاهی به هدف محو خشونت علیه زنان راه اندازی شد

author avatar
9 Dec 2018 - 16:58
author avatar
9 Dec 2018 - 16:58

کابل(پژواک، ۱۸ قوس ۹۷): همزمان با آخرین روزهای کمپاین ۱۶ روزۀ محو خشونت علیه زنان، نمایشگاه آثار نقاشی در راستای مبارزه با این پدیده، در وزارت امور زنان برگزار گردید.

در این نمایشگاه، حدود ۲۰ اثر نقاشی که نمایانگر خشونت علیه زنان در کشور می باشد، به نمایش گذاشته شد.

این حرکت ها در حالی در کشور صورت می گیرد که چهارده روز قبل (۲۵ نومبر)، از روز جهانی محو خشونت علیه زنان در سرتاسر جهان گرامیداشت به عمل آمد و در افغانستان، به منظور محو خشونت علیه زنان کمپاین ۱۶ روزه ای نیز آغاز شده است.

داکتر سوزین آی ژلبرت رییس عمومی برنامه توانمندی زنان (پروموت) اداره انکشافی بین المللی امریکا گفت که این تصاویر، هر کدام بیانگر یک حادثۀ تلخ است که بر سر زنان افغان اتفاق افتاده است.

موصوف افزود: «امروز آثاری در اینجا به نمایش گذاشته شده که خشونت و نابرابری را در افغانستان نشان می دهد و هنر، بهترین وسیله به خاطر بلند بردن سطح آگاهی مردم درعرصه های مختلف می باشد.»

وی علاوه کرد که یک هنرمند از طریق هنرش می تواند احساسات درونی خود را بیان کند، زمانی که یک اثر هنری پیامش را درست منعکس سازد، بسیار قدرتمند هم بوده می تواند.

مرغلری خارا رییس مرکز توانمندی زنان وزارت امور زنان، پیام وزیر امور زنان را به خوانش گرفته، گفت: «این نقاشی ها هر کدام مطابق شعار امسال، خشونت علیه زنان می باشد که این آثار توسط خود زنان کشیده شده است.»

به گفته او، زنان در این آثار خواسته اند که خشونت علیه زنان، باید خاتمه داده شود و زنان به حقوق خویش دست یابند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر