زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاین فرعی پنج روزه واکسین فلج اطفال در ده ولایت کشور آغاز شد

کمپاین فرعی پنج روزه واکسین فلج اطفال در ده ولایت کشور آغاز شد

author avatar
10 Dec 2018 - 16:53
کمپاین فرعی پنج روزه واکسین فلج اطفال در ده ولایت کشور آغاز شد
author avatar
10 Dec 2018 - 16:53

کابل (پژواک، ۱۹ قوس۹۷): وزارت صحت عامه، کمپاین فرعی پنج روزه واکسین فلج اطفال را در ده ولایت کشور، به هدف پایان گردش این ویروس در میان کودکان، آغاز کرد.

در خبرنامۀ وزارت صحت عامه که در اختیار آژانس خبری پژواک قرار گرفته، آمده است که اين کمپاين در ولایات کندهار، هلمند، ارزگان، خوست، پکتیا، پکتیکا، ننگرهار، کنر، نورستان و جوزجان تطبیق می شود.

خبرنامه افزوده است که قرار است در این کمپاین، حدود ۳ میلیون طفل زیر سن پنج سال در برابر این مرض که فلج کننده دایمی می باشد، واکسین خواهند شد.

وزارت صحت عامه می گوید که این کمپاین، در حالی راه اندازی می شود  که یک واقعه دیگر مثبت پولیو از ولایت هلمند گزارش گردیده است.

بر پایه معلومات این وزارت، با این واقعه شمار مجموعی واقعات مثبت فلج اطفال در سال روان میلادی، به ۲۱ واقعه رسیده است، که ۱۵ واقعه آن در زون جنوب (۹ واقعه در ولایت قندهار، ۴ واقعه در ولایت هلمند و ۲ واقعه در ولایت ارزگان  و ۶ واقعه آن در حوزه شرق (۳ واقعه در ولایت کنر، ۲ واقعه در ولایت ننگرهار و ۱ واقعه در ولایت نورستان) رخ داده است.

فیروز الدین فیروز در مراسم افتتاح این کمپاین گفته است که عدم دسترسی واکسیناتوران به تمام اطفال زیر سن پنج سال از بابت مشکلات امنیتی، سبب افزایش واقعات مثبت فلج اطفال گردیده است.

وی  از تمام طرف های درگیر خواسته است که در تطبیق کمپاین های واکسین یادشده، با واکسیناتوران همکاری کنند تا هیچ طفلی از این واکسین محروم نماند.

وی اظهار داشته است که واکسین فلج اطفال، کاملاً مصئون است و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد، اطفال مریض و نوزاد بیشتر به این واکسین ضرورت دارند؛ چون مقاومت و معافیت بدن آنان در مقابل این مرض ضعیف است و اگر واکسین نشوند، به زودی با خطر مصاب شدن به این مرض مواجه خواهند شد.

فلج اطفال، یک مرض ویروسی است که تداوی نداشته و باعث معیوبیت دایمی و حتی سبب مرگ طفل مى شود.

بر اساس گزارش ها؛ افغانستان، پاکستان و نایجریا تنها سه کشور در جهان هستند که تا هنوز به عنوان کشور های اندیمیک بیماری فلج اطفال شناخته می شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر