زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“خشونت در برابر زنان به تناسب سال گذشته ٣٨ درصد کاهش یافته است”

“خشونت در برابر زنان به تناسب سال گذشته ٣٨ درصد کاهش یافته است”

author avatar
11 Dec 2018 - 14:56
“خشونت در برابر زنان به تناسب سال گذشته ٣٨ درصد کاهش یافته است”
author avatar
11 Dec 2018 - 14:56

کابل(پژواک، ٢٠ قوس ٩٧): وزارت امور زنان افغانستان، در پایان کمپاین ۱۶ روزۀ محو خشونت علیه زنان در کشور، اعلام کرد که خشونت در برابر زنان به تناسب سال گذشته ٣٨ درصد کاهش یافته است.

سپوژمی وردک معین پالیسی و پلان وزارت امور زنان، امروز در یک نشست خبری مشترک با نماینده گان وزارت های معارف، صحت عامه و امور داخله که به مناسبت پايان کمپاين خشونت عليه زنان در کابل تدوير يافته بود، گفت که سال گذشته تا همين وقت، ٦٦٠٠ قضيه خشونت عليه زنان ثبت آن وزارت شده درحاليکه طى همين مدت ٤١٠٠ قضيه خشونت عليه زنان ثبت شده است.

موصوف تطبيق قوانين، بلند رفتن سطح آگاهی مردم در مورد حقوق زنان از نگاه دين مبين اسلام، قانون منع خشونت عليه زنان و مقرره آزار و اذيت زنان را از عوامل عمدۀ کاهش قضایای خشونت در اين سال عنوان کرد.   

وی خاطر نشان کرد که در ١٦ روز گذشته، وزارت امور زنان برنامه هاى مختلف آگاهى دهى در مورد حقوق و وجایب زنان در مرکز و ولايات کشور راه اندازى نموده است.

اسدالله محقق معین نصاب تعلیمی و تربیه معلم وزارت معارف در این نشست گفت که در این کمپاين ۱۶ روزه، برنامه های آگاهی عامه را در شش لیسۀ شهر کابل راه اندازی نموده اند.

موصوف افزود که مقررۀ منع آزار و اذیت زنان در محيط کار جهت تطبيق برای ریاست های معارف در تمام ولايات فرستاده است.

وی علاوه کرد که مسئله آزار و اذیت زنان و دختران در تمام ادارات حکومتى از جمله معارف و تحصیلات وجود دارد و باید با اين عمل نابخشودنى، مبارزه جدى صورت گيرد.

فرزانه اکبری رئیس جندر وزارت صحت عامه در اين نشست گفت بر اساس بررسى هاى صورت گرفته، ۸۰ درصد زنان در محيط خانواده مورد لت و کوب قرار مى گيرند و ۷۰ درصد مردان به اين باوراند که حق دارند زنان شان را لت و کوب کنند.

وی افزود که وزارت صحت عامه افغانستان در چند سال گذشته، برای صدها زن و دختری که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بودند، خدمات عرضه نموده است.

اکبرى گفت که وزارت صحت عامه نيز در ۱۶ روز کمپاین محو خشونت عليه زنان، برنامه های آگاهی دهى را در مورد حقوق زنان در مرکز و ولایات راه اندازی نموده است.

محمد قیس څرگند رئیس کشف وزارت امور داخله، در این نشست، خشونت عليه زنان را چالش عمده خوانده و گفت که محو اين پديده به کار جدی و همگانى نیاز دارد.

موصوف علاوه کرد: «تلاش می شود که متضررین قضایای خشونت، حین مراجعه به پولیس احساس مصئونیت کنند و در این نهادها بتوانند آزادانه و بدون تشویش مراجعه نمايند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر