زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

روند بازشماری آرای حوزه انتخاباتی کابل، پس از هفت روز دوباره آغاز شد

روند بازشماری آرای حوزه انتخاباتی کابل، پس از هفت روز دوباره آغاز شد

author avatar
12 Dec 2018 - 14:58
روند بازشماری آرای حوزه انتخاباتی کابل، پس از هفت روز دوباره آغاز شد
author avatar
12 Dec 2018 - 14:58

کابل (پژواک، ۲۱ قوس۹۷): کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که در پی تصمیم ابطال آرای حوزه انتخاباتی کابل، روند بررسی و شمارش مجدد آرای انتخابات ولسی جرگه کابل، پس از هفت روز توقف دوباره آغاز گرديد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی، هفت روز قبل (۱۵ قوس) با پرتخلف و تخطی خواندن انتخابات کابل، اعلام داشت که تمام آرای انتخابات ولسی جرگه حوزۀ کابل، بر بنیاد قانون انتخابات و عدم اعمال به موقع مدیریت، باطل می باشد.

این کمیسیون اعلام کرد که به منظور تحقق احکام بند ۲ ماده ۲ و ماده ۵ قانون انتخابات و بر اساس حکم فقره ۵ ماده ۹۴ قانون انتخابات؛ با درنظرداشت اسناد، مدارک و دلایل مذکور در مستندات این تصمیم، آرای انتخابات مورخ ۲۸ و ۲۹ میزان سال ۱۳۹۷ انتخابات ولسی جرگه حوزۀ انتخاباتی ولایت کابل باطل می باشد.

با این حال نهادهای ناظر بر انتخابات، تصمیم کمیسیون شکایات انتخابات را بجا؛ اما تاکید کرد که این تصمیم بنابر شرایط دشوار کنونی عملی نمی باشد.

در پی اوج اختلافات میان کمیسیون های انتخاباتی؛ نشست مشترکی با حضور سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، قاضی القضات، لوی څارنوال، رییس کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی، رییس ارگان های محلی، رییس اداره ملی احصائیه و اعضای کمیسیون های انتخاباتی، فیصله به عمل آمد تا به تصمیم ابطال آرای حوزه کابل تجدید نظر شود.

بر اساس تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی، روند شمارش و تفتیش آرا در حوزه کابل متوقف شده بود.

عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخنگوی کمیسیون مستقل اتخابات، به آژانس خبری پژواک گفت که پس از تفاهم با کمیسیون شکایات انتخاباتی، روند شمارش آرا پس از هفت روز توقف، امروز رسماً آغاز شد.

او گفت: «با کمیسیون شکایات انتخاباتی به توافق رسیدیم تا بر اساس یک میکانیزم کاری شفاف، روند شمارش آرا را مجدداً آغاز کنیم.»

وی افزود که از میان ۵۵۸ مرکز رای دهی حوزه انتخاباتی کابل، آرایراآآراببب ۱۸۲ مرکز آن، از سوی کمیسیون شکایات بی اعتبار شناخته شده بود و نیاز بود تا تمامی آرا در این مراکز بازشماری شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد که قبل از بروز اختلافات میان دو کمیسیون، روند بازشماری آرا در ۸۵ مرکز تکمیل شده بود و امروز آرای مراکز باقی مانده، دوباره با حضورداشت ناظرین ملی و بین المللی آغاز شده و قرار است تا چهار روز دیگر تکمیل گردد.

موصوف گفت که به شمول حوزه کابل، آرای ابتدایی هفت ولایت دیگر باقی مانده است که قرار است  تا هفت روز دیگر، نتایج ابتدایی این ولایات نیز اعلان شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر