زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک هلیکوپتر به دلیل نقص فنی در فاریاب پیش از پرواز آتش گرفته است

یک هلیکوپتر به دلیل نقص فنی در فاریاب پیش از پرواز آتش گرفته است

author avatar
12 Dec 2018 - 18:15
یک هلیکوپتر به دلیل نقص فنی در فاریاب پیش از پرواز آتش گرفته است
author avatar
12 Dec 2018 - 18:15

میمنه (پژواک، ۲۱ قوس ۹۷): مقام های محلی در فاریاب می گویند که یک هلیکوپتر اردوی ملی به دلیل نقص فنی، حوالی ساعت ۵:۰۰ شام امروز در منطقه سرحوض ولسوالی پشتونکوت این ولایت، قبل از پرواز آتش گرفته است.

نقیب الله فایق والی فاریاب، با تایید این رویداد به آژانس خبری پژواک گفت: «دو چرخبال غرض انتقال زنان و اطفال گیرمانده در منطقه سرحوض پرواز کرده بود؛ اما یکی از این چرخبال ها هنگام برخاستن از زمین دچار نقص فنی شده دو باره نشست می کند و تمامی مسافرین از آن نجات داده می شوند و چرخبال آتش می گیرد.»

به گفته او، در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است.

اما محمد طاهر رحمانی رئیس شورای فاریاب نیر گفت که هلیکوپترها بر اساس تصمیم مقام های دولت مرکزی و رهبری ولایت، به خاطر انتقال نیروهای محاصره شده در سرحوض رفته بودند.

موصوف ضمن انتقاد از تصمیم حکومت مبنی بر اخراج نیروهای امنیتی و خیزش مردمی از منطقه سرحوض و سپردن این منطقه ستراتیژیک و کوهستانی به طالبان هشدار داد.

به گفته او، سپردن کامل سرحوض به مخالفین مسلح، اشتباه بزرگی است که حکومت مرتکب آن می شود.

وی افزود: «سرحوض از چهار سال به این سو، در محاصره بود و در این مدت ده نیروی امنیتی و خیزش مردمی کشته و صدها تن مجروح شده اند، خانه ها ویران و مردم زیر ظلم طالبان قرار گرفته اند، با تسلیم دهی سرحوض، ولسوالی های المار، قیصار، گرزیوان و کوهستان نیز سقوط می کند و طالبان در حومه شهر میمنه می رسند.»

رحمانی گفت که از عواقب خطرناک سپردن منطقۀ سرحوض؛ مقام های وزارت دفاع، امور داخله، امنیت ملی، ریاست اجرایی جکومت و دفتر معاونت اول ریاست جمهوری را در جریان گذاشته است.

اما جاوید غفور سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که یک هلیکوپتر اردوی ملی، به دلیل خرابی هوا نشست اضطراری داشته است.

منطقه سرحوض در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر میمنه موقعیت دارد و در هفته های اخیر، مردم از گرسنگی شدید در این ولایت شکایت کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر