زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در خوست بر چلش کلدار پاکستانی قیود وضع شد

در خوست بر چلش کلدار پاکستانی قیود وضع شد

author avatar
15 Dec 2018 - 17:45
در خوست بر چلش کلدار پاکستانی قیود وضع شد
author avatar
15 Dec 2018 - 17:45

شهرخوست (پژواک، ۲۴ قوس ۹۷): مقام ولایت خوست، در نشست اداری خود فیصله نمود که از امروز به بعد، همه داد و ستد به پول افغانی صورت خواهد گرفت.

درعین حال، امروز ده ها جوان در شهرخوست، به منظور ترویج پول افغانی، مظاهرۀ صلح آمیز کردند و از مردم خواستند که معاملات داد و ستد شان را با پول ملی خود انجام دهند.

آنان در کوچه ها و جاده های مختلف شهر گشت زنی می کردند، شعارهايى در ارتباط به عدم چلش کلدار و ترویج افغانی را سر داده بودند.

طالب منگل سخنگوی والی خوست، به آژانس خبری پژواک گفت که آنها امروز طی نشست مشترکى با ادارات مختلف دولتی، پیرامون ترویج پول افغانی بحث و گفتگو کردند و فیصله صورت گرفت که سر از امروز، تمام معاملات داد و ستد به  پول افغانی انجام شود.

منگل علاوه کرد که با متخلفین از این امر، برخورد قانونی صورت می گیرد.

نامبرده گفت: "پلان داریم تا برای ترويج پول افغانی، برنامه های متعدد را ترتیب نماییم و از این جهت، کمیسیون ایجاد شده دراین عرصه توظیف شد، تا طرح ترتیب شده از سوی آنها را تطبیق نماید."

ایوب یکتن از مظاهره کنندگان، به آژانس خبری پژواک گفت که این مظاهره را برای آگاهی عامه  و ذهنیت سازی مردم راه اندازی کرده؛ تا به عوض ارز خارجی، ارز ملی خود را استفاده کنند.

نامبرده افزود: "امروز ما جوانان حرکت پرجوش را آغاز کردیم  و به مردم ذهنیت می دهیم تا  در معاملات داد و گرفت شان، از پول افغانی استفاده کنند و از همه باشندگان خوست تقاضا داریم تا در این حرکت با ما همگام شوند."

حمیدالله روشان مظاهره کنندۀ دیگر، به پژواک گفت که بعد از این، هرگز اجازه نمی دهند تا دراین ولایت خرید و فروش به کلدار صورت گیرد.

 نامبرده دراین راستا، از مسئولین دولتی نیز تقاضا کرد که در ترویج افغانی، اقدامات قاطع اتخاذ کنند و جلو استفاده پول بيگانه را بگیرند.

موصوف افزود: "ما می خواهیم که بعد از این، درخوست کلدار از چلش بیفتد و ارز ملی که افغانی است مروج شود، دولت هم باید دراین عرصه همکاری کند."

محمدجلال حقیقت ځدران فعال مدنی، به آژانس پژواک گفت که در گذشته هم دراین ولایت، پيرامون منع چلش کلدار و ترویج افغانی، کمیسیون هايى توظیف و فیصله هايى صورت گرفته،؛ اما نتیجه مثبت در پی نداشته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر