زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نشست سه جانبه در کابل بر مبارزه مشترک عليه تروريزم موافقه کرد

نشست سه جانبه در کابل بر مبارزه مشترک عليه تروريزم موافقه کرد

author avatar
15 Dec 2018 - 16:13
نشست سه جانبه در کابل بر مبارزه مشترک عليه تروريزم موافقه کرد
author avatar
15 Dec 2018 - 16:13

کابل (پژواک،۲۴قوس ۹۷): وزير خارجۀ چين، بر تلاش براى اعتمادسازى بين افغانستان و پاکستان تاکيد کرد و وزير خارجۀ پاکستان گفت که کشورش تلاش مى کند تا صلح، هدیه جشن صد سالگی استقلال افغانستان به مردم این کشور باشد.

وزیران خارجه افغانستان، پاکستان و چین؛ امروز در پایان نشست سه جانبه‌ شان در کابل، توافقنامه‌ای را امضا کردند که براساس آن سه کشور در روند مبارزه با تروریزم، روند صلح افغانستان و افزایش مبادلات تجاری، به گونه مشترک کار خواهند کرد.

صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت خارجۀ افغانستان، شاه محمود قریشی وزیر خارجۀ پاکستان و وانگ یی وزیر خارجۀ چین، پس از اين نشست در یک نشست خبری مشترک حاضر شدند.

وانگ یی وزیر خارجه چین، در اين نشست گفت که چین با دولت افغانستان و پاکستان همکاری ستراتیژیک دارد و از این رابطۀ خود به منظور اعتمادسازی بین کابل و اسلام‌آباد و کاهش اختلاف بین دو دولت استفاده خواهد کرد.

وی، همکاری بین سه کشور در امر مبارزه با تروریزم، برقراری ثبات و همکاری‌های اقتصادی را بسیار مهم دانسته گفت که وزرای خارجه سه کشور، با امضای یک تفاهمنامه در افزایش این همکاری‌ ها متعهد شده اند.

وی در حاليکه مى گفت گفتگوهای صلح باید به رهبری و مالکیت افغان‌ها باشد، از گروه طالبان خواست تا وارد مذاکرات صلح با دولت افغانستان شود.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان، دومین دور برگزاری اين نشست سه جانبه را نتیجه بخش‌ تر از دور پیش خوانده و کشورش را در حمایت از روند صلح افغانستان متعهد خواند.

قریشی گفت که وی در کنار اشتراک در نشست سه جانبه به منظور اعتمادسازی و رفع بی‌اعتمادی، به کابل سفر کرده و امیدوار است اعتمادی که بین دو کشور از دست رفته دوباره احیا شود.

وی گريز از مسئوليت و انداختن بار مسئولیت به دوش دیگری که  بین کابل و اسلام‌آباد صورت می‌ گیرد را عامل بی ‌اعتمادی خوانده گفت که اینگونه رفتار، باید به همکاری و کار مشترک بین دو کشور تبدیل شود.

او افزود که در مسایل صلح و جنگ، کابل و اسلام آباد، نباید یکدیگر را ملامت کنند و به جای این کار همکاری‌های مشترک را در مبارزه با تروریزم و فقرزدایی آغاز کنند.

وی، کشورش را در حمایت از روند صلح افغانستان متعهد خوانده گفت که پاکستان تلاش‌ های گسترده‌ را در این روند انجام می‌ دهد.

او افزود که کشورش گروه‌های دخیل در افغانستان را نیز به مصالحه دعوت می‌ کند؛ اما در نهایت بحث صلح به مردم افغانستان مربوط مى شود که چگونه مصالحه می‌کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر