زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“ده ها هزار خانوادۀ بيجا شده، نيازمند کمک هاى زمستانى اند”

“ده ها هزار خانوادۀ بيجا شده، نيازمند کمک هاى زمستانى اند”

author avatar
16 Dec 2018 - 16:07
“ده ها هزار خانوادۀ بيجا شده، نيازمند کمک هاى زمستانى اند”
author avatar
16 Dec 2018 - 16:07

کابل (پژواک، ٢٥ قوس٩٧): وزير دولت در امور رسيدگى به حوادث مى گويد ٨٣٠٠٠ خانواده بيجا شده، نيازمند کمک هاى زمستانى اند که از اين جمله، کمک براى ٣٣ هزار خانواده آماده شده و براى کمک با ديگران نيز تلاش جريان دارد.

نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور رسیده گی با حوادث که امروز درمورد تدابیر و آماده گی ها براى کمک به متضررین حوادث و فرا رسیدن فصل سرما به مشرانوجرگه فرا خوانده شده بود، از تهیه پلان زمستانی این وزارت خبر داده گفت که در حال حاضر، ۸۳هزار خانوادۀ بيجا شده در سطح کشور نیاز به کمک هاى زمستانی دارند.

به گفته او به اساس تفاهمى که صورت گرفته است، وزارت مهاجرین و عودت کننده گان مکلف شده تا برای هر کدام از ۱۲هزار خانوادۀ بی­جاشده، پانزده هزار افغانی برای رفع نيازهاى فصل زمستان کمک کند.

او گفت قرار است سازمان بين المللى مهاجرت (UNHCR) به هر کدام ۲۱هزار خانوادۀ نيازمند ديگر براى رفع نيازهاى زمستانى آنها دو صد دالر امریکایی کمک کند.

همچنان موصوف خاطرنشان کرد که تلاش هاى آن وزارت ادامه دارد تا کمک هاى زمستانى به ٥٠ هزار خانواده نيازمند ديگر نيز فراهم گردد. 

وی گفت که سازمان خوراکه جهان، تا کنون برای یک ميلیون و ۵۰۰ هزار تن از بيجا شده ها کمک کرده و قرار است به يک عشاريه يک ميليون بيجا شدۀ ديگر نيز کمک کند.

او افزود که اکثریت بیجا شده گان در ولایات هرات، بادغیس، کندز، کندهار، فاریاب و جوزجان به سر می برند و بیش از ده هزار خیمه نیز از سوی موسسات کمک کننده، به افغانستان رسیده است.

 موصوف گفت که برخى خانواده ها به دليل خشکسالى ها نيازمند کمک مى باشند و براى رفع اين نيازمندى ها ٦٥ هزار تن گندم به بيست ولايتى که زياد از خشکسالى متضرر شده، انتقال يافته که ٩٠درصد آن توزيع شده است.

وى افزود که قرار است ٢٧ هزار تن گندم دیگر، به متباقى ولايت ها نيز انتقال داده شود.

وزیر دولت در امور رسیده گی به حوادث گفت که این اداره برای مبارزه با حوادث، یک صد میلیون افغانی را نیز اختصاص داده که نظر به آسیب پذیری، به ولایات انتقال می شود و کمیته هاى ولایتی صلاحیت دارند تا آن را در صورت ضرورت به مصرف برسانند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر