زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

لوی څارنوالی خواهان ارائه اسناد از سوی مردم در مورد آزار جنسی در فدراسیون فوتبال شد

لوی څارنوالی خواهان ارائه اسناد از سوی مردم در مورد آزار جنسی در فدراسیون فوتبال شد

author avatar
16 Dec 2018 - 17:19
لوی څارنوالی خواهان ارائه اسناد از سوی مردم در مورد آزار جنسی در فدراسیون فوتبال شد
author avatar
16 Dec 2018 - 17:19

کابل (پژواک، ٢٥قوس۹۷): لوی څارنوالی ضمن خواستار ارایۀ اسناد، شواهد و مدارک از سوی مردم و نهادهای حمایت از حقوق زنان در خصوص اتهام‌ آزار جنسی بانوان فدراسیون فوتبال می گوید که بررسى ها ادامه دارد و تا کنون درپيوند به اين موضوع، از ۱۵ تن تحقیق صورت گرفته است.

دو هفته قبل (٨ قوس)، روزنامه گاردین با نشر گزارشى، مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان را به «سوء استفاده جنسی» از اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان متهم کرد. همچنان یک بازیکن اناث تیم فوتبال، بر کرام الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال و شماری از مسئولین دیگر، اتهام وارد کرد که بازیکنان قشر نسوان را مورد تجاوز جنسی قرار می دهند.

بعد از آن، حکومت افغانستان این موضوع را جدی گرفت و رییس جمهور، دستور تحقیقات شدید در  مورد را صادر نموده است. لوی څارنوالی، چند روز پیش، به شمول کرام الدین کریم، وظایف برخی مسئولین فدراسیون فوتبال را به تعلیق درآورد.

جمشید رسولی سخنگوی لوی څارنوالی، امروز (یکشنبه) در یک نشست خبری گفت که همزمان با نشر گزارش، هئیتی از سوی لوی څارنوالی به خاطر بررسی قضیه توظیف گردید تا مطابق پلان تحقیقاتی، جامع و فراگیر داخل اقدام شوند.

وى افزود که این هئیت، تحت ریاست معاون لوی څارنوالی در امور مبارزه خشونت علیه زنان و عضویت رؤسای عمومی څارنوالی منع خشونت علیه زن، تحقیق جرایم لوی څارنوالی و رئیس مبارزه جرایم جنایی وزارت امور داخله، توظیف شده تا این قضیه را مستند سازی کنند.

وی در ارتباط به پیشرفت های ابتدایی این هئیت پيرامون قضيه معلومات داده، افزود که هئیت موظف  دراولین اقدام، تمام شعبات فدراسیون فوتبال را از نزدیک دیدن و بررسی نمودند. در مرحله بعدی آن از مسئولان فدراسیون فوتبال و بانوان فوتباليست، یک سلسله تحقیقات انجام شد.

به گفتۀ موصوف، تاکنون از پانزده تن به شمول رئیس و معاون فدراسیون فوتبال، تحقیق صورت گرفته است و اکنون تحقیق از برخی دیگر  نیز جریان دارد.

او گفت علاوه بر آن، هیئت متذکره با خانمی که ادعاى آزار جنسی در فدراسیون فوتبال کرده بود، تماس برقرار کرده و از او خواستار اسناد، مدارک و شواهد در این زمینه شده است.

به گفتۀ موصوف، در صورتی که اين خانم اسناد، مدارک و شواهد در این زمینه داشته باشد، آنرا به کمیته بررسی کننده بسپارد تا آنها بتوانند در کنار دیگر اسناد و شواهد یک تصمیم عادلانه، منصفانه و مطابق قانون نافذه کشور داشته باشند.

رسولى افزود که کمیته مذکور، از فیفا نيز مطالبه اسناد و شواهد در ارتباط به این موضوع کرده است، در صورتی که اسناد و شواهد در این عرصه داشته باشد، در اختیار اعضای این کمیته قرار بدهد تا کار خود را به درستی انجام دهند.

وى افزود که لوی څارنوالی و هیئت بررسی کننده قضیه؛ از تمام مردم، نهادهای حقوق زنان، نهادهای منع خشونت علیه زنان مى خواهد که هر گونه اسناد، شواهد و مدارکى که در اين مورد دارند، به دسترسی کمیته یاد شده قرار بدهند تا بتوانند در روشنایی آن، تصمیم عادلانه و منصفانه را اتخاذ نمایند.

وى گفت که لیست اشتراک کنندگان مسابقات در اردن نیز به دست کمیته بررسی کننده قرار داده شده و همچنان از کسانیکه در داخل کشور حضور داشته اند، تحقیقات صورت گرفته و معلومات جمع آوری شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر