زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: اقدامات در راستای رسیده‌گی به وضعیت مهاجرین و برگشت‌کننده‌گان ناکافی است

عبدالله: اقدامات در راستای رسیده‌گی به وضعیت مهاجرین و برگشت‌کننده‌گان ناکافی است

author avatar
18 Dec 2018 - 19:06
عبدالله: اقدامات در راستای رسیده‌گی به وضعیت مهاجرین و برگشت‌کننده‌گان ناکافی است
author avatar
18 Dec 2018 - 19:06

کابل(پژواک،۲۷قوس۹۷): رئیس اجرایی کشور اقدامات در راستای رسیده‌گی به وضعیت مهاجرین و برگشت‌کننده‌گان را ناکافی خوانده می گوید که چهار دهه جنگ در افغانستان سبب شده تا بیش از شش میلیون تن مردم کشورمهاجر شوند.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی حکومت به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده،آمده است که این موضوع را داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی کشور امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی مهاجرت ابراز نمود.

رئیس اجرایی کشور می گوید که چهار دهه جنگ در کشور سبب شده است تا بیشتر از شش میلیون تن مردم افعانستان مهاجر شوند.

موصوف ضمن قدردانی از کشورهای مهاجرپذیر به خصوص ایران و پاکستان گفت که مردم افغانستان در شرایط سخت و دشوار مهاجر شدند و مشکلات زیاد دیده‌اند.

وی افزود که حکومت وحدت ملی از آغاز کار مسأله رسیده‌گی به مشکلات مهاجران، فراهم‌‌سازی زمینۀ برگشت و اشتغال‌زایی آنان را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است که پیشرفت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است؛ اما قناعت‌بخش نیست.

او می گوید که هنوزهم جنگ در افغانستان جریان دارد و صدها خانواده میان ماندن و رفتن از افغانستان تردید دارند.

عبدالله می افزاید:"این وضعیت به ضرر همه است و تداوم جنگ و ناامنی عامل این وضع می‌باشد تلاش‌ جریان دارد تا به صلح و ثبات دست یابیم. کسانی‌که فکر می‌کنند از طریق جنگ به آروزی‌شان می رسند، اشتباه می‌کنند."

همچنان رئیس اجرایی کشور از جامعه جهانی، سازمان‌های بین ‌المللی به ویژه سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) نیز سپاس‌گزاری نموده افزود:" در شرایطی‌که مشکل مهاجرت به یک چالش‌ بزرگ بین‌المللی تبدیل شده‌است، آنان از مهاجران افغانستان حمایت کردند."

از سویی هم رییس جمهور محمد اشرف غنی در پیامی که توسط نبی مصداق مشاور ریاست جمهوری قرائت شد، جنگ جاری را جنگ تحمیلی توصیف نموده می گوید که حکومت تلاش دارد جنگ به پایان برسد تا زمینۀ برگشت مهاجران به کشور فراهم شود.

درهمین حال سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کننده‌گان در این مراسم گفت که نزدیک به ۶.۵  میلیون تن مردم کشور مهاجر و پناهده شده‌اند و این روند هنوزهم جریان دارد.

بلخی افزود که تلاش‌های این وزارت برای فراهم کردن زمینۀ برگشت مهاجران به کشور بیشتر از هر زمان دیگر جریان دارد و تنها در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۸۰۹ هزار تن به کشور برگشته‌اند.

موصوف اضافه نمود که به خاطر رفع مشکلات مهاجران با کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده تا مطابق آن هم به چالش‌های فرا راه مهاجران رسیده‌گی شود و هم زمینۀ برگشت قانونی آنان فراهم گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر