زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نامزدان معترض: آرای بلخ دو باره شمارش شود

نامزدان معترض: آرای بلخ دو باره شمارش شود

author avatar
18 Dec 2018 - 17:42
نامزدان معترض: آرای بلخ دو باره شمارش شود
author avatar
18 Dec 2018 - 17:42

مزارشریف (پژواک، ۲۷ قوس۹۷): در ولایت بلخ، شماری از نامزدان معترض و صدها تن ازحامیان شان، با راه اندازی مظاهره در شهر مزارشریف، از کمیسیون انتخابات خواستند که آرای این ولایت را دوباره شمارش کنند.

آنها همچنان انتقاد می کنند که بر بنیاد معاملات پولی و سیاسی در نتایج ابتدایی انتخابات بلخ، برخی نامزدان به اساس آرای خیالی و تقلبی کامیاب شده اند.

محمد عبده نامزد ولسی جرگه، که در اعلان نتایج ابتدایی انتخابات کامیاب اعلان نشده، به تاریخ ۲۷ قوس در مقابل دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در میان صدها هواخواه خود، به رسانه ها گفت که با وی بی عدالتی صورت گرفته است.

موصوف علاوه نمود که حکومت با پرداخت هزینه بیشتر مالی، سیستم بایومتریک را در انتخابات فعال کرد تا روند انتخابات شفاف برگزار شود؛ اما به قول وی، اکنون آرای استفاده شده بدون بایومتریک هم شمارش شده است.

وی همچنان انتقاد کرد که برخی افراد توسط معاملات پولی و خیالی، از سوی کمیسیون انتخابات کامیاب شده اند.

نامبرده افزود که به ارتباط معاملات انجام شده در کمیسیون های انتخاباتی، اسناد مکمل به دست دارد و باید به آن رسیدگی صورت گیرد و آرای بلخ در حضور ناظرین دوباره حساب شوند.

وی هشدار داد در صورتیکه حق به حقدار نرسد، خاموش ننشسته به حرکت های مدنی شان ادامه می دهند.

داکتر وکیل متین نامزد دیگر معترض، در جریان سخنرانی اش گفت که آنها علیه فساد و تقلب در کمیسیون های انتخاباتی گردهم آمده اند.

موصوف علاوه کرد هر نامزدی که از طریق مشروع کامیاب شده از وی حمایت می کنند؛ ولی کسانیکه به اساس زور و زر پیروز شده اند، برای مردم قابل تحمل نیستند.

به قول او، هرکسی که در روند ملی انتخابات موانع ایجاد کرده، خاینین ملی است.

متین گفت: "برای دانستن علل ناکامی خود تجمع نموده ایم، ما از این جهت اعتراض کردیم که شفافیت انتخابات مورد پرسش است و باید در راستای تطبیق قانون، هیچ نوع موانع وجود نداشته باشد."

نامبرده، از همه ارگان های عدلی و قضایی خواست تا افرادى را که از راه های غیرمشروع کامیاب شده اند، مورد پیگرد عدلی قرار دهند و همچنان آنان، پروسه ملی انتخابات را خدشه دار نموده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر