زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نمیشگاه صنایع دستی زنان بی بضاعت در جوزجان برگزار شد

نمیشگاه صنایع دستی زنان بی بضاعت در جوزجان برگزار شد

author avatar
18 Dec 2018 - 16:10
نمیشگاه صنایع دستی زنان بی بضاعت در جوزجان برگزار شد
author avatar
18 Dec 2018 - 16:10

شبرغان (پژواک، ۲۷ قوس ۹۷): شماری از زنان خانواده های بی بضاعت و متضرر از حوادث طبیعی، پس از فراگیری برنامۀ آموزشی، محصولات دستی شان را در نمایشگاه یکروزه به نمایش گذاشتند.

غلام محمد فکوری یک تن از مسئولین دفتر حمایه اطفال، به آژانس خبری پژواک گفت که نمایشگاه صنایع دستی زنان به حمایت مالی کشور انگلستان، توسط دفتر حمایه اطفال در شهر شبرغان برای یک روز گشایش یافته است.

وی تصریح کرد که هدف کلی از گشایش این نمایشگاه آن است که برخی زنان خانواده های بی بضاعت، چندی پیش توسط دفتر حمایه اطفال زیرپوشش پروگرام آموزش حرفه قرار گرفته بودند؛ تا آنها از طریق یافته های آموزشی شان بتوانند سرپا بايستند.

موصوف علاوه نمود: "ما برای این برنامه ۱۰۳۸ فامیل بی بضاعت و متضرر از حوادث طبیعی را شناسایی کرده بودیم و آنها را در چند مرحله، با تفکیک گروپ های زنانه و مردانه مورد آموزش قراردادیم."

فکوری گفت که زنان و مردان شامل پروگرام، مطابق به میل خود شان در بخشى که علاقمند فراگیری حرفه و یا مهارتی بودند، زیرپوشش برنامه قرار گرفتند.

وی، اضافه کرد که آنها در بخش های گلیم وقالین بافی, مالداری, خورجین بافی, خیاطی و دست دوزی، مصروفیت هايی را انتخاب و روی آن کار کردند، که امروز محصولات شانرا در معرض دید اشتراک کننده گان قراردادند.

در این حال زنانی که در این پروگرام آموزشی بسیج بودند می گویند که به کمک مالی دفتر حمایه اطفال، توانستند مصروفیت هايی را پیشه کنند و امور اقتصادی زنده گی شانرا بهبود بخشند.

حلیمه گفت: "قبل ازاینکه در این برنامه شامل شوم، زنده گی درهم و برهمی داشتیم؛ اما اکنون میتوانم که با آموخته هایم در قسمت کمک مالی، به خانواده ام کارهای انجام دهم."

حلیمه خواست تا سلسله راه اندازی چنین برنامه ها برای زنان خانواده های مستضعف ادامه یابد.

مریم زنی که نسبت جاری شدن سیلاب در قریه شان در ولسوالی فیض آباد، همه هست و بود زنده گی شانرا از دست داده است گفت: "من دربخش گلیم بافی مهارت خاصی کسب کرده ام، میتوانم در فاصله یک هفته یک تخته گلیم ببافم."

وی افزود: "از بابت فروش گلیم، میتوانم پول خوب به دست آورم و آنرا صرف روز و روزگار نمایم. وقتی گلیم را میفروشم، از پول آن برای اطفالم قلم و کتابچه میخرم تا آنها را نیک پرورش دهم."

دراخیر، زنان فرآورده های دستی شانرا در معرض دید اشتراک کننده گان قراردادند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر