زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اداره محیط زیست، نتایج ٢٤مین نشست اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم را گزارش داد

اداره محیط زیست، نتایج ٢٤مین نشست اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم را گزارش داد

author avatar
19 Dec 2018 - 18:31
اداره محیط زیست، نتایج ٢٤مین نشست اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم را گزارش داد
author avatar
19 Dec 2018 - 18:31

کابل (پژواک، ۲۸ قوس ۹۷): اداره ملی حفاظت از محیط زیست، نتایج بیست و چهارمین نشست اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم را که در کشور پولند برگزار شده بود، گزارش داد.

انجنیر عزت الله صدیقی معین مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست، امروز در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که به نمایندگی از افغانستان، یک هیئت شش نفری تحت رهبری اداره ملی حفاظت محیط زیست، در نشست ياد شد اشتراک کرده بود.

او علاوه کرده که موضوعات مورد بحث این کنفرانس را کاهش دهی گازات گل خانه یی، سازگاری با اقلیم، انتقال تکنالوژی های پاک، امور مالی و شفافیت پرداخت پول کشورهای کمک کننده و تطبیق گزارش هايی که در سال ۲۰۱۵ در پاریس ارایه شده بود تا سال ۲۰۲۵ را تشکیل میداد.

موصوف گفت که هیئت افغانستان در جلسات عمومی، علمی و تحقیقاتی و عالیرتبه وزرا اشتراک داشته و همچنان ملاقات های دو جانبه با هیئت کشور هند، پروگرام محیط زیست جنوب آسیا، پروگرام محیط زیست سازمان ملل متحد در رابطه به انتقال تکنالوژی، انستیتیوت مدیریت منابع آب سویدن که آنها در افغانستان عملا پروژه و برنامه هايی دارند و کشورهای کمک کننده ای که برای پروژه های محیط زیستی پول می پردازد، داشتند.

بر اساس معلومات صدیقی، اداره ملی حفاظت محیط زیست، به صندوق سبز اقلیم و صندوق سازگاری با تغییراقلیم، عنقریب دو پروژۀ بزرگ به ارزش حدود ۸۵ میلیون دالر را از طریق وزارت انکشاف دهات و وزارت انرژی و آب که در مرحله مذاکرات است، ارایه خواهند کرد.

دوکتور نوراحمد آخندزاده رییس پوهنځى محیط زیست پوهنتون کابل، در این نشست خبرى گفت که کنفرانس اقلیم سازمان ملل، با اشتراک متخصصان از ۱۹۷ کشور دنیا؛ یک کنفرانس علمی، تحقیقاتی و تخنیکی بود که ارایه تحقیقات علمی متخصصان، برای ما آموزنده بود.

وی افزود که دراین کنفرانس؛ نمایشگاه های تحقیقات، تکنالوژی و استفادۀ تکنالوژی از انرژی قابل تجدید برگزار شده بود، که تمام سیستم تخنیکی خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته بودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر