زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کابينه طرح افزایش معاشات بر اساس شایستگی کارمندان ملکى را تاييد کرد

کابينه طرح افزایش معاشات بر اساس شایستگی کارمندان ملکى را تاييد کرد

author avatar
19 Dec 2018 - 10:41
کابينه طرح افزایش معاشات بر اساس شایستگی کارمندان ملکى را تاييد کرد
author avatar
19 Dec 2018 - 10:41

 کابل (پژواک، ٢٨ قوس ٩٧): وزارت ماليه، از مصرف ٩١ درصد بودجه و افزايش هشت درصد عوايد نسبت به سال پيش خبر داد و کابينه طرح افزایش معاشات براساس شایستگی کارمندان ملکى را در پرنسيب تاييد کرد.

 در خبرنامۀ دفتر سخنگوى رييس جمهور آمده است که جلسۀ کابینه به ریاست محمد اشرف غنی ريیس جمهور کشور، ديروز در قصر چهارچنار ارگ دایر گردید.

منبع نوشته است که سرپرست وزارت مالیه و معین عواید و گمرکات آن وزارت، گزارش وضعیت عواید ملی سال مالی ۱۳۹۷ را به جلسه ارایه کرده گفت که وزارت مالیه تا ۲۶ قوس ۱۳۹۷ توانسته است مبلغ ۱۸۳.۰۳میلیارد افغانی را تحصیل و به خزانه دولت واریز نماید که نظر به سال مالی ۱۳۹۶، هشت درصد و نظر به هدف تعیین شده صندوق بین المللی پول (IMF) هفت درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در خبرنامه آمده است که سرپرست وزارت ماليه، همچنان چالش‌ها فرا راه تحصیل عواید را به جلسه پیشکش نمود و برای رفع آن، پیشنهادات اصلاحی خویش را ارائه کرد.

منبع بدون مشخص کردن مشکلات، تذکر داده است که جلسۀ کابینه ضمن قدردانی از کارکردهای وزارت مالیه در جمع‌آوری عواید، وزارت‌ها و ادارات ذیربط را مؤظف نمود تا در رفع چالش‌های موجود در تحصیل عواید، اقدامات همه جانبه نموده و به همکاری وزارت مالیه، پلان واضح عواید را ترتیب دهند.

در خبرنامه آمده است که سرپرست وزارت مالیه و معین مالی آن وزارت، گزارش مصرف بودجۀ سال مالی ۱۳۹۷ را به جلسه ارائه کرده خاطرنشان نمودند که از بودجۀ انکشافی سال مالی ۱۳۹۷ تا ۲۶ قوس سال روان، مبلغ ۱۲۴.۳۵۵ میلیارد افغانی به مصرف رسیده و نشاندهندۀ ۹۱ درصد مصرف در بودجه انکشافی بوده که در مقایسه با سال گذشته، ۲۴ فیصد افزایش را نشان می‌دهد.

 همچنان معین مالی وزارت مالیه گفت که ۱۹ نهاد دولتی، بودجه انکشافی شان را بیشتر از ۹۰ درصد به مصرف رسانیده اند که با در نظرداشت سطح اجرای بودجه انکشافی به اساس مبلغ، وزارت های فواید عامه، احیاء و انکشاف دهات، شرکت برشنا، وزارت صحت عامه و وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در بلندترین سطح مصرف بودجه انکشافی قرار دارند.

در خبرنامه آمده است که متعاقباً پالیسی مدیریت معاشات کارمندان ملکی، توسط سرپرست وزارت مالیه و رئیس عمومی پالیسی های مالی و اقتصاد بزرگ آن وزارت، به جلسه ارایه گردید.

آنان گفته اند که این پالیسی، افزایش معاشات را بر اساس شایستگی و تخصص کارمندان تنظیم خواهد کرد که مطابق این طرح، ساختار رتب و معاشات به حیث ستون فقرات واحد معاشات برای طبقه بندی تمام بست‌های کارمندان ملکی ادامه خواهد یافت.

همچنان مسئولین وزارت مالیه گفته اند که مطابق این پالیسی، ساختارهای موازی پرداخت معاشات به گونۀ تدريجى، به سلسله ایجاد معاشات کدری از بین رفته و امتیازات به‌ صورت منطقی توزیع خواهد شد.

آنان گفته اند که امتیاز کدری برای گروه های تخنیکی و مسلکی، امتیازات لیاقت برای کارمندان غیرتخنیکی و مسلکی و تزيید غیرمشروط برای رتب پايین در نظر گرفته شده است، که با تطبیق این طرح، هیچ نوع تنقیص وظایف صورت نگرفته و معاش حقیقی کارمندان فاقد شایستگی، کاهش خواهد یافت.

در خبرنامه آمده است که جلسۀ کابینه، این پالیسی را در پرنسیب مورد تايید قرار داد و وزارت مالیه را موظف نمود تا اين پالیسی را در مشوره با اعضای کابینه، تصحیح و پلان عمل آن را ترتیب نماید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر