زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

میلر: تاکنون امر خروج سربازان از افغانستان را دریافت نکرده ام

میلر: تاکنون امر خروج سربازان از افغانستان را دریافت نکرده ام

author avatar
23 Dec 2018 - 17:55
میلر: تاکنون امر خروج سربازان از افغانستان را دریافت نکرده ام
author avatar
23 Dec 2018 - 17:55

جلال آباد (پژواک، ۲ جدی ۹۷): جنرال سکات میلر قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان می گوید که تاکنون، راجع به خروج سربازان از این کشور، امرى دریافت نکرده است.

برخی رسانه ها چند روز پیش گزارش هايی را پخش نمودند که گویا دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا، قصد خروج هفت هزار سرباز از افغانستان را دارد.

اما قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان، دیروز حین سفر به شرق کشور اذعان کرد که تاکنون در مورد به وی امر نشده است.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، به تاریخ ۲ جدی، به آژانس خبری پژواک گفت که جنرال سکات میلر قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان، دیروز طی سفری به قول اردوی ۲۰۱ سیلاب با حیات الله حیات والی این ولایت ديدار نمود.

نامبرده گفت دیدار متذکره که در میدان هوایی ننگرهار انجام شد، دگرجنرال محمد زمان وزیری قوماندان قول اردوی ۲۰۱ سیلاب و جنرال راین مشاور موظف از سوی ماموریت قاطع به این قول اردو نیز در آن حضور داشتند.

به اساس معلومات نامبرده، مسئولین متذکره در جریان دیدار، پیرامون بهبود وضعیت در ننگرهار، افزایش اردوی محلی، تجهیز و حمایت بیشتر از نیروهای امنیتی و دفاعی دراین ولایت و تقویت روند صلح، تبادل نظر کردند.

موصوف گفت که دراین نشست، والی ننگرهار و قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان، بر موضوعات مهم دیگرنیز بحث کردند.

گرچه عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، در مورد جزییات بیشتر ارائه نکرد، ولی برخی رسانه ها، یک ویدیو را پخش کردند که در آن، سکات میلر پيرامون حضور نیروهای خارجی در افغانستان با والی ننگرهار بحث می کنند.

نامبرده گفت که تاکنون در خصوص بيرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان، کدام امرى را دريافت نکرده است.

درعین حال، جگرن محمد هارون یوسفزی مسئول مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در شرق نیز به پژواک گفت که قوماندان عمومی نیروهای خارجی درجریان گفتگو با مسئولین، از همکاری دوامدار اطمینان سپرده است.

نامبرده گرچه بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، بر توانمندی نیروهای افغان جهت دفاع از کشور تاکيد کرد؛ اما به تکرار گفت که قوماندان عمومی نیروهای خارجی، از دوام همکاری اطمینان سپرده است.

این درحالیست که دراین اواخر، به رهبری امریکا، مذاکرات صلح با طالبان مسلح آغازشده؛ اما این گروه بیشتر بر موقف اولیه خود که همانا خروج نیروهای خارجی از افغانستان است، پافشاری دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر