زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بلخی: برای مهاجرين و بيجاشده گان به ٧٥٥ ميليون افغانى نياز است

بلخی: برای مهاجرين و بيجاشده گان به ٧٥٥ ميليون افغانى نياز است

author avatar
25 Dec 2018 - 14:51
بلخی: برای مهاجرين و بيجاشده گان به ٧٥٥ ميليون افغانى نياز است
author avatar
25 Dec 2018 - 14:51

کابل (پژواک، ٤جدى٩٧): وزير مهاجرين از بازداشت يکصد باند قاچاق انسان خبر مى دهد و مى گويد که دولت، در حالى به بخش مهاجرين و بيجاشده گان، ٢٠ ميليون افغانى اختصاص داده است که در اين بخش، به ٧٥٥ ميليون افغانى نياز است.

همچنان رييس جمعيت هلال احمر افغانى مى گويد که اين اداره، در سال روان ١١٣٢ جسد قربانيان جنگ را، ميان طرف هاى درگير تبادله و به ولايات مربوطه انتقال داده است.   

سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان، که امروز در نشست عمومی مشرانوجرگه صحبت می کرد گفت که حکومت افغانستان با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد، نمی تواند با تمام نیازمندان بیجا شده و عودت کننده کمک کند.

او افزود که در چهار سال گذشته، سه عشاریه شش میلیون تن، در اثر جنگ و حوادث طبیعی در کشور بیجا شده اند، که تاکنون با دو میلیون تن از آنان کمک صورت گرفته است.

وی همچنان گفت که در مدت یادشده؛ سه میلیون و ١٧٠ هزار مهاجر افغان به کشور عودت نموده اند.

وزير در ادامه صحبت هايش افزود که از اين جمله ۸۲۰ هزار تن در سال روان عودت داوطالبانه کرده اند.

او در خصوص عودت مهاجرین به کشور گفت که حکومت افغانستان، همواره بر عودت داوطلبانه تاکید کرده و از دولت پاکستان تعهد گرفته است که با مهاجرین افغان، برخورد سیاسی صورت نگيرد.

به گفته موصوف، در حال حاضر ۹۲ هزار فامیل که بیش از یک و نیم میلیون تن را تشکیل میدهند، نیاز به کمک دارند؛ اما حکومت افغانستان به کمک موسسات بین المللی، توانایی کمک با ۶۹ هزار خانوادۀ يادشده را دارد.

وی افزود که در سرمای زمستان ۸۴ هزار خانوادۀ آسیب پذیر شناسایی شده اند، که برای ۲۸ هزار خانواده شان کمک صورت گرفته و متباقی تاکنون ازاين کمک ها مستفيد نشده اند.

بلخى گفت که دولت درسال ١٣٩٨ برای بیجا شده گان و عودت کننده گان، ۲۰ میلیون افغانی بودجه تخصيص داده است؛ در حاليکه وزارت يادشده، براى اين بخش در خواست ده میلیون دالر امريکايى (٧٥٥ ميليون افغانى) را کرده است.

وی از شوراى ملى خواست تا بودجه بيشترى را براى اين بخش در نظر بگيرد.

طرح بودجه سال مالى ١٣٩٨ بعد از تاييد مشرانوجرگه، به ولسى جرگه فرستاده شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر