زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“تا شش ماه آینده قیمت بسته های انترنتی، ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت”

“تا شش ماه آینده قیمت بسته های انترنتی، ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت”

author avatar
25 Dec 2018 - 16:04
“تا شش ماه آینده قیمت بسته های انترنتی، ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت”
author avatar
25 Dec 2018 - 16:04

کابل (پژواک، ۴ جدی ۹۷): مسئولان وزارت مخابرات کشور می گویند که تا شش ماه آینده خدمات (4G)  واقعی انترنت، به کابل عرضه و قیمت بسته های انترنتی، ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

اجمل عیان رییس شرکت مخابراتی افغان تلی کام  که امروز در نشست مطبوعاتی  صحبت ميکرد، گفت که  قراراست تا شش ماه آینده، به شهر کابل و تا نُه ماه دیگر، شهرهای بزرگ کشور بشمول شهرمزار ولايت بلخ  ازخدمات (4G) واقعی مستفيد گردند.

برپايۀ معلومات عيان، در حال حاضردر سراسر کشور، يکهزارويکصد سایت مربوط به شرکت افغان تلی کام فعال بوده که ازجمله۵۰ سایت آن، به فایبرنوری وصل شده و تا سال آینده(١٣٩٨)۲۵۰ سایت دیگر نيز به فایبر نوری وصل خواهد شد.

اوگفت: "با وصل شدن سایت ها به فایبرنوری، می توانیم که سرعت واقعی انترنت را به مردم عرضه کنیم."

موصوف با بيان اينکه  شرکت افغان تيلى کام،  در نُه ماه گذشته ۳۵ میلیون دالر در بخش های مختلف سرمایه گذاری کرده و قرارداد های آن نیزعقد شده است، افزود که اين اداره در سال آینده پلان سرمایه گذاری ۱۲۸ میلیون دالر که بیشتر آن در بخش فایبرنوری و خدمات انترنت (4G)  اختصاص يافته، را درنظر دارد.

رییس شرکت مخابراتی افغان تلی کام، دربخشى ازصحبت هايش گفت که ظرفیت شبکه فعلی اين اداره که حدود 40 (GBPS) است در ۱۸ ماه آینده به 100 (GBPS) ارتقا خواهد یافت و همچنان ظرفیت (مایکرو ویب لینک ها) به 3GBAPS50) ) ميرسد.

براساس گفته های عیان، تا نیمه ماه فبروری ۲۰۱۹ قیمت بسته های انترنتی به ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

" افزايش عواید از ۸.4 میلیارد افغانی به ۱۰ میلیارد افغانی، کاهش مصارف عملیاتی از ۷ میلیارد افغانی به ۶ میلیارد افغانى و افزايش عواید خالص از ۲۸ درصد به ۳۰ درصد"، ازجمله دستاورد هاى ديگر اين شرکت در سال روان خوانده شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر