زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یوناما: عاملان حملۀ ديروز در مکروريان کابل باید به عدالت کشانده شوند

یوناما: عاملان حملۀ ديروز در مکروريان کابل باید به عدالت کشانده شوند

author avatar
25 Dec 2018 - 17:24
یوناما: عاملان حملۀ ديروز در مکروريان کابل باید به عدالت کشانده شوند
author avatar
25 Dec 2018 - 17:24

کابل (پژواک، ٤ جدى ٩٧): هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) حملۀ ديروز در مکروريان شهر کابل را که ٦٠ کشته و زخمى برجا گذاشت، محکوم نموده و خواستار به عدالت کشاندن عاملان آن شده است.

حوالی ساعت سه بعد از چاشت ديروز، پس از دو انفجار، سه مهاجم مسلح به وزارت فوایدعامه و یک مهاجم مسلح دیگر، به اداره حمایت از شهدا و افراد داراى معلولیت در مربوطات حوزه شانزدهم امنیتی واقع مکروریان اول داخل شدند و بالای کارمندان اين اداره ها تیراندازی کردند.

مسئولان امنيتى مى گويند در اين حمله که حدود ده ساعت ادامه پيدا کرد، ۴۰ تن کشته شده و ۲۷ تن دیگر زخمی شدند.

يوناما با نشر اعلاميه اى، اين حمله را که در منطقۀ غیرنظامی صورت گرفته و افراد غيرنظامى به شمول زنان در آن در داخل و اطراف دفاتر دولتی جان باخته اند، محکوم نموده است.

تدامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان و رئیس هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما( گفته است: «این چنین حملات باعث درد و رنج بی نظیر بشری برای خانواده های افغان می شود. سازمان ملل به صراحت آن را محکوم می کند؛ زیرا هیچ توجیهی برای چنین حملات وجود ندارد.»

منبع نوشته است: «سازمان ملل متحد، یاد دهانی میکند کسانی که این حملات را سازماندهی کرده و به اجرا درآورده اند، باید به عدالت کشانیده شوند، با آنها محاسبه صورت گیرد و بار دیگر از تمام طرف های درگیر درخواست می کند تا در هر زمان تعهدات خویش را بنا بر قوانین بین المللی بشردوستانه ، در نظر داشته باشند تا به غیرنظامیان آسیب نرسد.»

یوناما گفته است که ملل متحد ،همبستگی اش را با افغان ها ادامه می دهد و به روند صلح به رهبری افغان ها متعهد باقی می ماند؛ تا این روند منتج به پایان جنگ شده و افغانستان را قادر به اختصاص منابع بیشتر برای حفاظت از شهروندانش در برابر چنین خشونت ها سازد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر