زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مجما: در ولایت های غور و سمنگان سکتور معارف و صحت با مشکلات مواجه است

مجما: در ولایت های غور و سمنگان سکتور معارف و صحت با مشکلات مواجه است

author avatar
26 Dec 2018 - 16:44
مجما: در ولایت های غور و سمنگان سکتور معارف و صحت با مشکلات مواجه است
author avatar
26 Dec 2018 - 16:44

کابل (پژواک، ٥ جدى٩٧): مجتمع جامعه مدنى افغانستان، ضمن شکایت از وجود مشکلات در بخش عرضۀ خدمات صحى و تعليمى در ولايت های غور و سمنگان، از حکومت خواست که براى بیرون رفت از این معضلات، توجه جدی نماید.  

عزيزالرحمن رفيعى رييس موسسه مجتمع جامعه مدنى افغانستان (مجما)، امروز در نشستی تحت نام «حکومتدارى خوب در ولايات غور و سمنگان» در کابل گفت که این نهاد، از سه سال به اين سو برنامه «نظارت از کارکرد حکومت» را آغاز کرده است.

به گفته او، مجما در این دور کارکرد، نهادهای حکومتی را در ولایت های غور و سمنگان مورد بررسی قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد که يافته­ هاى مجتمع جامعه مدنى افغانستان، نشان مى دهد که کمبود معلم مسلکی زن، کتب درسى، مواد درسى، ساختمان مکاتب، مراکز صحى و داکتران زنانه و متخصصین اطفال، از مشکلات عمدۀ باشنده هاى ولايات یادشده مى باشد.

نجيب الله دانش مسئول دفتر مجما در سمنگان، در اين نشست گفت: «نهادهاى مدنى در حقيقت پل ارتباط ميان حکومت و مردم اند و اين نهادها از طريق نظارتى که از کارکرد حکومت داشته اند، مى خواهند يافته­هاى خويش را با حکومت شريک نمايند.»

به گفته او راه اندازى برنامه هاى آگاهى دهى، نظارت از فعاليت هاى دولتى، اشتراک در جلسات مشترک در ادارات دولتى، دادخواهى در بخش معارف و صحت، از عمده ترين کارکردهاى مجما در سمنگان مى باشد.

شکيلا حنفى معاون شبکه دادخواهى براى حکومتدارى خوب ولايت غور، در اين نشست گفت که در ولايت غور، مشکلات مشابه با ولايت سمنگان وجود دارد.

در این نشست، مجما پیشنهاد نمود که در راستای ايجاد ساختمان براى مکاتب، مراکز صحى، استخدام داکتران و معلمين زن، تهیه کتب درسى و مواد ممد درسى توجه صورت گیرد، تا این مشکل حل گردد.

فدا محمد پيکان معين عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه گفت با آن که برای عرضۀ بهتر خدمات صحی کارهای انجام شده؛ اما هنوزهم مشکلاتی وجود دارد.

موصوف افزود که وزارت صحت عامه، با وجود امکانات پایین مالى و براى بلند بردن کيفيت خدمات صحى تلاش کرده است؛ اما با در نظرداشت پيشنهاد­هاى مجما، براى حل مشکلات ذکر شده اقدام می نمایند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر