زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مردم: اظهارات مسؤولین پیرامون اعمار بند مچلغو قابل باور نیست

مردم: اظهارات مسؤولین پیرامون اعمار بند مچلغو قابل باور نیست

author avatar
26 Dec 2018 - 19:20
مردم: اظهارات مسؤولین پیرامون اعمار بند مچلغو قابل باور نیست
author avatar
26 Dec 2018 - 19:20

گردیز (پژواک، ۵ جدی ۹۷): باشندگان ولسوالی احمدابا پکتیا می گویند که دولت هیچ تعهدش را عملی نکرده و بعد از این هیچ وعده اش قابل باور نیست.

آنان، رییس جمهور، مسؤولین وزارت انرژی و آب و ادارات ذیربط دیگر را متهم نموده و می گویند که مقامات پروژه متذکره را رنگ سیاسی داده و صرف در جریان کارزارهای انتخاباتی از آن یادآوری می کنند، اما بعداً به آن هیچ توجه نمی کند.

حاجی باز یکتن از سران قومی، به تاریخ ۵ جدی، به آژانس خبری پژواک گفت که سروی نخست بند حدود ده سال پیش در موجودیت وی و باشندگان دیگر منطقه آغاز شد، اما با گذشت ده سال هنوز هم سروی معیاری صورت نگرفته است.

باز وزارت انرژی و آب را به فساد و خیانت متهم نموده و می گوید که مسؤولین بار دیگر از آغاز سروی تازه اطلاع داده اند.

نامبرده گفت: ((سروی این بند ده سال طول کشید، اکنون باز از سروی بند سخن می گویند، من تعجب می کنم  که چه وقت آن را اعمار میکند ، خداوند آنها را هلاک کند! به سطح جهان در رده بندی کشورهای مفسد در جایگاه دوم قرار داریم، از مسؤولین هیچ خیر ندیدیم.))

باباجان متنفذ قومی دیگر، از امنیت کامل دراین ساحه اطمینان داده و میگوید که محافظین بند و ساکنین منطقه امنیت را تامین نموده است.

نامبرده علاوه کرد: ((همه دروغ می گویند، هیچ مشکل ناامنی وجود ندارد، امنیت تامین است، مشکل نیست، اما نزد ما وعده خلاف شده اند، دروغ می گویند، بعد از این نه در فکر انتخابات استیم و نه هم در غم حکومت.))

مولوی شاه ولی یکتن از ساکنین منطقه، به پژواک گفت که مسؤولین دولت چندین بار، اهالی این جا را با وعده های دروغین اعمار سرک ها و بندها فریفته اند، اما به قولش که مردم دیگر فریب نمی خورند، در انتخابات آینده ریاست جمهوری به مقامات کنونی هیچ رای نخواهند داد.

شاه ولی میگوید: ((کار آغاز نمی شود، با فرا رسیدن انتخابات و کالت موضوع بند مطرح می شود، این چالاکی شان را جای دیگر تبارز دهند، استفاده نادرست از منطقه نکنند.))

همچنان سخی جان وفایار عضو شورای ولایتی پکتیا نیز ادعا و شکایت مردم را به جا می داند و می گوید که طی چند دیدار ويژه با رییس جمهور و وزیر کنونی انرژی و آب در مورد اعمار بند مچلغو تعهد قوی سپرده، اما با گذشت ماه ها و سال ها هنوز هم هيچ اثر از کار عملی آن دیده نمی شود.

وفایار به پژواک گفت که مسؤولین با سپردن تعهدات میان تهی به مردم، باور شان را از دست داده و تا زمانیکه کار عملی درمنطقه آغاز نشود، باورمندی مردم اعاده نمیشود.

موصوف می گوید: ((وزیر جدیدالتقرر این جا آمده، با رییس جمهور دوبار وارد پکتیا شده، به سطح پکتیا خواست های مهم و برخی مشکلات عمده را با وی در میان گذاشتیم، رییس جمهور گفت که تاکنون در ولایت های دیگر مصروف بودم، اکنون فارغ شدم، تعهدات را که با اهالی پکتیا نموده ام، آن را عملی میکنم، نظیر بند و سرک مچلغو، سرک زرمت و دیگر، صرف تعهد صورت گرفته در عمل هیچ کاری صورت نگرفته است.))

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر