زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۲۵۰ تن در جوزجان از طریق یک برنامۀ آموزشی، حرفه فرا گرفتند

۲۵۰ تن در جوزجان از طریق یک برنامۀ آموزشی، حرفه فرا گرفتند

author avatar
26 Dec 2018 - 15:14
۲۵۰ تن در جوزجان از طریق یک برنامۀ آموزشی، حرفه فرا گرفتند
author avatar
26 Dec 2018 - 15:14

شبرغان (پژواک، ۵ جدی ۹۷): ۲۵۰ تن بشمول ٥٠ زن در ولايت جوزجان، پس از فراگیری حرفه از طریق یک کارگاه آموزشی شش ماهه، تجهیزات کاری و سند فراغت به دست آوردند.

سید عبدالرشید منصوری رییس کار و امور اجتماعی ولایت جوزجان، امروز حین توزیع تجهیزات کاری و سند فراغت به افراد یادشده، گفت که این برنامه به هدف خودکفایی و ایجاد اشتغال برای شهروندان، از سوی ریاست کار و امور اجتماعی جوزجان در شبرعان و ولسوالی های آقچه و خواجه دوکوه، راه اندازی شده بود.

موصوف افزود که از طریق این برنامه، ۵۰ خانم و ۲۰۰ مرد، مهارت های لازم در بخش های مختلف را کسب کرده اند.

به گفته وی؛ خیاطی، ترمیم موبایل، ترمیم موتر، ویرنگ کاری، کپی کشی، رنگمالی، فلزکاری، ترمیم سولر و ترانسفارمرسازی از جمله بخش هایی اند که به علاقمندان آموزش داده شده است.

منصوری گفت: «امروز برای تمامی فارغان این دوره آموزشی، افزون بر سند فراغت، ابزار کار نیز داده می شود تا با استفاده از این وسایل، بتوانند برای امرار حیات و معیشت خانواده های شان مثمر واقع شوند.»

با این حال، برخی فارغان این کارگاه آموزشی، با قدردانی از راه اندازی چنین برنامه های آموزشی، می گویند با ستفاده از مهارت هایی که کسب کرده اند، برای تغییر مثبت در زنده گی خود و خانواده شان تلاش می کنند.

محمد طاهر یک تن از فارغان این دوره آموزشی گفت: «من در بخش ترمیم موبایل، شش ماهه آموزش دیدم و اکنون می توانم با گشودن یک دکان در شهر، در قسمت ترمیم موبایل به مردم خدمت کنم و لقمه نانی به دست بیاورم.»

او علاوه کرد با وسایلی که به دست آورده است، می تواند در بهبود اقتصاد خود و خانواده اش کار کند.

نوریه رحیمی یکی دیگر از فارغان این برنامه گفت: «در این مدت به رهنمایی استادان مجرب، خیاطی را یاد گرفتم و حالا می توانم لباس بدوزم... از لحاظ اقتصادی خانواده ما در سطح خوب قرار نداشت و پس از این، با دوختن لباس مردم یک مقدار پول به دستم می آید.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر