زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یکاولنگ به عنوان «ولسوالی پاک» در بامیان اعلام شد

یکاولنگ به عنوان «ولسوالی پاک» در بامیان اعلام شد

author avatar
27 Dec 2018 - 15:31
یکاولنگ به عنوان «ولسوالی پاک» در بامیان اعلام شد
author avatar
27 Dec 2018 - 15:31

بامیان(پژواک،۶جدی۹۷): مقام های محلی بامیان، یکاولنگ را به خاطر رعایت تمامی معیارها در بخش های زیست محیطی، بازسازی، حس مالکیت در تاسیسات و پروژه های عام المنفعه، به عنوان «ولسوالی پاک» اعلام کردند.

محمد طاهر زهیر والی بامیان، امروز در مراسمی که به این مناسبت تدویر یافته بود، ضمن تبریکی از اعلام شدن ولسوالی یکاولنگ به عنوان ولسوالی پاک، از مردم خواست تا در حفظ این معیارها بیش از پیش کوشا باشند.

موصوف افزود که مشارکت مردم در همه عرصه های زندگی مخصوصا در امر بازسازی، انکشاف، حس مالکیت در تأسیسات و پروژه های عام المنفعه و نظارت جدی از ساخت و سازها، این ولسوالی را متمایز ساخته است.

عبدالاحمد مبارز ولسوال یکاولنگ گفت که تمام شاخص های مربوط به ولسوالی پاک، در این ولسوالی رعایت شده است.

وی گفت از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ کار مقطعی و از سال ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۸ به صورت مستمر پنج شاخصه که برای ولسوالی پاک معیار قرار داده شده بود، به انجام رسیده است.

او علاوه کرد ۲۳۰ قریه را کارمندان حفظ الصحه کاملا به رهبری مردم و ۸۱ قریه را دیپارتمنت ارتقای صحت کار نموده و هیچ خانواده بدون مبرز(تشناب) باقی نمانده و کسی در فضای باز رفع حاجت نمی کند؛ شستشوی دست ها با صابون بعد از تشناب رفتن و قبل از غذا خوردن، صورت می گیرد و به همین علت، ولسوالی یکاولنگ به عنوان ولسوالی پاک اعلان گردیده است.

محمد رضا پیمان رئیس انکشاف دهات بامیان گفت که ارائه خدمات در دهات باعث خواهد شد تا مردم به قریه های شان علاقمند گردند و از رفتن به طرف شهرها خودداری کنند.

موصوف افزود که وزارت احیا و انکشاف دهات تلاش خواهد کرد تا به قراء و قصبات بیشتر توجه نماید.

بر پایه معلومات مسئولان، این برنامه از طرف صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) حمایت می شود که بیشتر تاکید آن بالای صحت و معارف می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر