زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در يک هزار جریب زمین در سمنگان باغ هاى جدید ايجاد مى شود

در يک هزار جریب زمین در سمنگان باغ هاى جدید ايجاد مى شود

author avatar
29 Dec 2018 - 13:35
در يک هزار جریب زمین در سمنگان باغ هاى جدید ايجاد مى شود
author avatar
29 Dec 2018 - 13:35

ايبک (پژواک، ٨ جدى ٩٧): در ولايت سمنگان، در يک هزار جریب زمین، باغ هاى جدید از طريق پروژۀ ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت ايجاد مى شود.

انجنیر عبدالمجید خیرخواه مسئول پروژه ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت در سمنگان، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين کمپاين، جديداً آغاز شده و تا آخر ماه حوت تکميل مى شود.

وى افزود که در اين برنامه در مجموع هفت ميليون افغانى هزينه مى شود، که نصف آن را بانک جهانى و نصف ديگر را زمينداران مى پردازند.

به اساس معلومات او، از جمع يک هزار جريب زمين، ٣٠٠ جريب در ولسوالى فيروزنخچير، ٢٠٠ جريب در روى دوآب، ٢٠٠ جريب در درۀ صوف، ١٥٠ جريب در حضرت سلطان، ٥٠ جريب در خرم سارباغ و ١٠٠ جريب در ايبک مرکز اين ولايت باغ هاى بادام ، سیب، زردالو، انگور و گیلاس احداث مى شود.

به گفته او، براى اين باغ ها هزاران اصله نهال اصلاح شده تهيه شده است.

محمد رحمان ارغندیوال ريیس زراعت مالداری  و آبیاری سمنگان گفت که هدف از ایجاد این باغ ها رشد و انکشاف باغ های معیاری است تا سطح محصولات باغ ها در کشور بلند رود.

به اساس معلومات وى، از طریق پروژه ملی باغدارى و مالداری در چند سال اخير، در اين ولايت در بيش از ١٤٠٠ جريب زمين؛ باغ هاى، بادام، انگور، زردآلو، گیلاس، شفتالو و سیب و در حدود پنج هزار جریب زمین للمه، باغ های پسته احداث گردیده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر