زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان سیغان بامیان به آب آشامیدنی دسترسی پیدا کردند

باشندگان سیغان بامیان به آب آشامیدنی دسترسی پیدا کردند

author avatar
1 Jan 2019 - 16:15
باشندگان سیغان بامیان به آب آشامیدنی دسترسی پیدا کردند
author avatar
1 Jan 2019 - 16:15

بامیان(پژواک،۱۱جدی۹۷): دو پروژه آبرسانی به ارزش هشت میلیون افغانی در ولسوالی سیغان ولایت بامیان، در حالی به بهره برداری سپرده شد که شماری از باشنده گان این ولسوالی، از کمبود آب آشامیدنی صحی رنج می بردند.

محمد طاهر زُهیر والی بامیان، در مراسمی که به این مناسبت تدویر یافته بود، گفت که این دو پروژه شامل شبکه آبرسانی و سربند کانال می باشد که در قریه های بیان‌ قلی و سرتنگی بیانی ولسوالی سیغان ساخته شده است.

وی افزود که هزینه مجموعی این پروژه های انکشافی، هشت میلیون افغانی می باشد که از سوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونيسف) تمویل گردیده است.

به گفته او، با تکمیل شدن سربند کانال ۱۵۰۰ جریب زمین تحت آبیاری قرار می گیرد، که ۱۵۰ فامیل از آن استفاده می‌کنند.

محمد جلیل هدایت مدیر قریه جات ولسوالی سیغان، به آژانس خبری پژواک گفت که در ولسوالی سیغان، مشکلات آب زراعتی و آشامیدنی به اوج خود رسیده است و از طریق این پروژه، ۳۱۵ فامیل به آب آشامیدنی صحی دسترسی پیدا می کنند.

وی افزود که ده ها قریه بخاطر آب زراعتی و حق آبه، با یکدیگر دعوا داشتند و ده ها قریه دیگر با کمبود آب آشامیدنی مواجه بودند.

حاجی خلیل یک تن از باشندگان ولسوالی سیغان، به پژواک گفت اگر خشکسالی مانند سال های قبلی ادامه پیدا کند، مردم مجبور خواهند شد به شهرها پناه ببرند.

او علاوه کرد که کمبود آب زراعتی، برای تمامی قریه های ولسوالی سیغان محسوس است؛ اما در بخش آب آشامیدنی، حدود بیست قریه متضرر شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر