زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“تیکا” تا سه ماه دیگر همچنان به کمکهایش با شفاخانه افغان – ترک میمنه ادامه می دهد

“تیکا” تا سه ماه دیگر همچنان به کمکهایش با شفاخانه افغان – ترک میمنه ادامه می دهد

author avatar
1 Jan 2019 - 13:26
“تیکا” تا سه ماه دیگر همچنان به کمکهایش با شفاخانه افغان – ترک میمنه ادامه می دهد
author avatar
1 Jan 2019 - 13:26

میمنه(پژواک، ۱۱ جدی ۹۷): در پی نشر گزارش آژانس خبری پژواک، مبنی بر ختم قرارداد موسسه تیکا با شفاخانه افغان ترک در فاریاب، این موسسه تا سه ماه دیگر قرارداد خود را تمدید نموده و از تعهد همکاری هایش خبر داده است.

آژانس خبری پژواک در (۵ قوس) سال روان، گزارشی را از نگرانی منسوبین شفاخانه افغان – ترک فاریاب از ختم قرارداد موسسه تیکا در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی داشت.

موسسه تیکا از سال ۲۰۰۵ تاکنون، همه ساله دو میلیون دالر را به منظور عرضه خدمات صحی رایگان به شفاخانه افغان - ترک این ولایت کمک می کرد.

داکتر سید قاسم پارسا رئیس شفاخانه افغان - ترک میمنه، با قدردانی از تلاش های مقام های محلی و نشر گزارش آژانس خبری پژواک، گفت که در نتیجه تلاش های افراد و نهادهای متذکره، کمک های موسسه تیکا به شفاخانه افغان ترک به مدت سه ماه دیگر تمدید گردید.

وی، ادامه کمک های موسسه تیکا را برای مردم فقیر فاریاب نهایت مهم و حیاتی عنوان کرده افزود: «روزانه به طور تخمینی برای یک­هزار تن در بخش های مختلف، عرضه خدمات صحی رایگان صورت می گیرد.»

موصوف علاوه کرد که موسسه تیکا تعهد سپرده است که تا سه ماه آینده، مانند سابق تمام مصارف شفاخانه افغان - ترک این ولایت را تمویل و ادویه مورد نیاز شش ماهه را به این شفاخانه فراهم می کند.

داکتر محمد نعیم مصمم رییس صحت عامه فاریاب افزود: «حدود ۶ ماه قبل نیز قرارداد و فعالیت موسسه تیکا ختم گردید و قرار شد که شفاخانه را به وزارت صحت عامه افغانستان تسلیم کنند؛ اما در آن زمان به اساس تقاضای معاون اول ریاست جمهوری، تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید گردیده بود.»

نقیب الله فایق والی فاریاب گفت که قرار بود با ختم سال ۲۰۱۸ میلادی، فعالیت ۱۳ساله موسسه تیکا در بخش صحت خاتمه يافته و این شفاخانه به دولت افغانستان واگذار گردد؛ اما با تلاش های فراوان، این کمک ها برای سه ماه دیگر تمدید گردید.

وی گفت: «بر اساس روابط قبلی و تماسی که با داكتر سردار چام رييس عمومی تيكا در انقره ترکیه داشتم، از او خواستم که به کمک های موسسه تیکا در فاریاب ادامه بدهند و خوشبختانه با پذیرفتن این تقاضا تعهد سپرد تا زمانی که وزارت صحت عامه افغانستان، خدمات شفاخانه ميمنه را رسماً به کدام موسسه انتقال ندهد، تيكا به فعاليتش ادامه می­دهد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر