زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«۲۹ مخالف مسلح به شمول دو طالب ایرانی در فاریاب کشته شده اند»

«۲۹ مخالف مسلح به شمول دو طالب ایرانی در فاریاب کشته شده اند»

author avatar
2 Jan 2019 - 13:30
«۲۹ مخالف مسلح به شمول دو طالب ایرانی در فاریاب کشته شده اند»
author avatar
2 Jan 2019 - 13:30

میمنه(پژواک، ۱۲ جدی ۹۷): قوماندانی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می گوید که در نبرد روز گذشته در ولسوالی های شیرین تگاب و خواجه سبزپوش فاریاب، ۲۹ مخالف مسلح دولت به شمول دو طالب ایرانی و دو قوماندان محلی طالبان کشته شده اند.

در خبرنامه قوماندانی قول اردوی ۲۰۹ شاهین که در اختیار آژانس خبری پژواک قرار گرفته، آمده است: «در ۲۴ ساعت گذشته، به شمول دو تروریست تبعه ایرانی به نام های مستعارِ ملا احمد و ملا جُندُالله؛ ۲۹ هراس افگن طالب در جریان درگیری، ضربات هوایی و عبور قطار اکمالاتی نیروهای امنیتی در امتداد مسیر شاهراه ولسوالی های شیرین تگاب و خواجه سبز پوش کشته شدند.»

در خبرنامه تصریح شده است که دو قوماندانِ محلی طالبان به نام های ملا نصرت و ملا صدی معاون مسئول کمیسیون نظامی طالبان برای ولسوالی خواجه سبزپوش، در جمع کشته شده گان می باشند که در قرارگاه ملا شفیق الله حقیار در منطقه «قره شیخی» ولسوالی خواجه سبزپوش، با ضربات هوایی کشته شده اند.

خبرنامه به نقل از منابع محلی و ارگان های کشفی، همچنان می نگارد که در این درگیری ها ۲۳ مخالف مسلح دولت زخمی شده و قرارگاه شفیق الله حقیارقوماندان محلی طالبان و برادر ملا یوسف حقیار منهدم شده است.

در خبرنامه خاطر نشان گردیده است که مسیرشاهراه میمنه- اندخوی، درعملیات «ایثار۱۰» بازشده و قطار اکمالاتی نیروهای امنیتی از این ساحات عبورکرده و به قرارگاه لواى اول در فاریاب رسیده اند.

منبع نوشته است که در این درگیری ها به افراد ملکی آسیب نرسیده است؛ اما چهار نیروی امنیتی زخم سطحی برداشته اند.

طالبان مسلح در این مورد تا به حال چیزی نگفته اند؛ اما این نخستین باری است که نهادهای امنیتی افغان، از حضور جنگجویان ایرانی در گروه طالبان خبر می دهند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر