زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

والی فاریاب: ٢٥٠٠ فامیل بیجا شده در شیرین تگاب به کمک نیاز دارند

والی فاریاب: ٢٥٠٠ فامیل بیجا شده در شیرین تگاب به کمک نیاز دارند

author avatar
3 Jan 2019 - 16:57
والی فاریاب: ٢٥٠٠ فامیل بیجا شده در شیرین تگاب به کمک نیاز دارند
author avatar
3 Jan 2019 - 16:57

ميمنه (پژواک، ١٣ جدى ٩٧): مسوولين فاریاب می گویند، با آنکه برای ٥٠٠ فامیل بیجا شده ولسوالی شیرین تگاب در شهر میمنه طی سه روز اخیر مواد غذایی و البسه توزیع کردند؛ اما هنوز ٢٥٠٠ فامیل دیگر در مرکز شیرین تگاب به کمک نیاز دارند.

نقیب الله فایق والی فاریاب پس از چاشت امروز که برای ٢٠٠ فامیل بیجا شده مواد توزیع میکرد، گفت که بیش از ٣٠٠٠ فامیل در ولسوالی شیرین تگاب هنگام عبور قطار اکمالاتی به دلیل اینکه در جریان حمله مخالفین بالای قطار متضرر نشوند، از خانه های شان بیجا و ٥٠٠ فامیل از آنان در شهر میمنه آمده اند، مساعدت صورت گرفت.

اما او علاوه کرد که ٢٥٠٠ فامیل هنوز در مرکز شیرین تگاب به دلیل مسدود بودن راه منتظر کمک هستند.

وى افزود که کمک های امروزی برای ٢٠٠ فامیل شامل آرد، برنج، روغن از طریق کمیته اضطرار، کمپل و البسه از سوی موسسه حمایه اطفال توزیع گردیده است.

عبدالاحد ایلبیک عضو شورای ولایتی هر چند از تلاش های اداره محلی در راستای رساندن مساعدت ها برای آواره گانی که طی بیشتر از دو هفته هنگام عبور قطار اکمالاتی از جانب ولایت بلخ بسوی شهر میمنه تحسین می کند؛ اما می گوید که چنین کمک ها بسنده نمی باشد، هزاران خانواده در فصل سرما بدون امکانات و مواد خوراکی در نقاط مختلف فاریاب به سر می برند.

وی از حکومت محلی و مرکزی خواست که به داد بیجا شده گان ناشی از جنگ و خشکسالی توجه جدی نموده از وقوع فاجعه انسانی جلوگیری نمایند.

خدای رخم باشنده منطقه گورزاد ولسوالی شیرین تگاب می گوید که یک هفته پیش هنگام عبور قطار اکمالاتی از ترس حملات هوایی با خانواده اش در شهر میمنه متواری شد تا در ناحیه سوم شهر با جمعی دیگر دو اتاق گرفتند که ١٢ مرد در یک اتاق و ٢٦ طفل و زن در اتاق دیگری زندگی مینمایند.

وی به آژانس خبرى پژواک گفت که امروز هر فامیل از جانب مقام ولایت یک بوری آرد ٥٠ کیلویی، یک بوری برنج ١٠ کیلویی، یک قطی روغن 3 لیتره، یک تخته کمپل و مقدار لباس و جمپر برای اطفال دریافت کردند.

نائیمه یکی از زنان بیجا شده به پژواک گفت، قوا آمد، از بین قریه ها طالبان فیر کردند و طیاره ها از هوا بمبارد نمودند. او تمام امکانات زندگیش را بجا مانده موفق شد از قریه اسلام قلعه با اولاد هایش جان سالم بدر برده در شهر میمنه بیایند.

وی که از کمکهای کمیته اضطرار ولایت مستفید گریده بود، بیان کرد که برایش از همه مهم تامین امنیت شیرین تگاب است تا دوباره در خانه خودش سیر یا گرسنه اما با آبرو زندگی کند.

قابل تذکر است که به گفته والی فاریاب یک قطار بزرگ اکمالاتی به منظور تقویت، تجهیز و نیروهای امنتیی و تحکیم پایگاه ها پس از یکنیم سال وارد شهر میمنه گردید، عبور این قطار از ولسوالی اندخوی تا شهر میمنه که ١٢٠ کیلومتر شاهراه به کنترول مخالفین مسلح است، دو هفته را دربرگرفت و سر انجا دو روز قبل به شهر میمنه رسید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر