زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخى راننده گان از بدرفتاری پولیس در شاهراه هرات- کندهار شکايت دارند

برخى راننده گان از بدرفتاری پولیس در شاهراه هرات- کندهار شکايت دارند

author avatar
5 Jan 2019 - 15:35
برخى راننده گان از بدرفتاری پولیس در شاهراه هرات- کندهار شکايت دارند
author avatar
5 Jan 2019 - 15:35

هرات (پژواک، ۱۵ جدی ۹۷): شماری از راننده گان موترهای باربری در هرات، با شکایت از اخاذی و بدرفتاری پولیس در شاهراه هرات-کندهار، مدعی اند در صورتی که برای پولیس پول داده نشود، افزون بر توقف موتر، تقاضای آمیزش جنسی می گردد.

آنان می گویند که در این شاهراه، راننده گان افزون بر اینکه مورد شکنجه، توهین و تحقیر از سوی پولیس قرار می گیرند، افراد وابسته به طالبان و دزدان مسلح نیز از آنان باج می گیرند؛ اما حکومت برای رفع این مشکل هیچ توجهی نمی کند.

محمد داوود یک تن از راننده گان موترهای باربری در مسیر یادشده، به آژانس خبری پژواک گفت: «با آنکه در این مسیر خطر ما را تهدید می کند؛ اما به خاطر به دست آوردن یک لقمه نان حلال، شب و روز خود را حرام کرده و راهی بیابان های طولانی با هزاران خوف و خطر می شویم؛ اما در مسیر راه به پولیس، ترافیک، پوسته های امنیتی، دزدان و طالبان جدا جدا پول می دهیم.»

موصوف افزود چندی قبل در حالیکه مالک موتر همراهش بوده است، پولیس موتر را توقف داده و خواستار پول شد؛ اما مالک موتر به پولیس خاطر نشان کرد که این مال تجار است و او صرف از انتقالش پول می گیرد، که آن هم مخارج موتر و راننده را به مشکل پوره می کند.

به گفته او، این سخنان مرد مسن و مالک موتر، انگار هیچ به گوش پولیس نرفت و وی را مورد دشنام قرار داد و به وی گفت که اگر پول نمی دهد، آماده لواطت گردد.

نثاراحمد مالک یکی از موترهای باربری گفت که پولیس پوسته آنتن، روز گذشته با بدرفتاری و دشنام های رکیک در برابر دریورش، خواستار دوهزار افغانی شده و گفته است که اگر پول نمی دهد، باید با او آمیزش جنسی داشته باشد.

محمد حلیم یکی دیگر از راننده ها، به آژانس خبری پژواک گفت که از هرات تا کابل، حدود ۳۰ هزار افغانی به زورگویان می پردازد.

این راننده گان تاکید دارند که بارها برای رفع این معضل، خواستار رسیده گی از سوی دولت شده اند؛ اما تاکنون هیچ توجهی نشده است.

با این حال، سه روز پیش محمد حمید طهماسی وزیر ترانسپورت، در سفر به ولایت هرات، مشکلات ترانسپورتی در شاهراه ها را پذیرفته و تأکید کرده بود که این مشکلات باید در هماهنگی با وزارت داخله حل شود.

پولیس هرات در این راستا چیزی نمی گوید؛ اما اداره محلی هرات با پذیرفتن این مشکلات در مسیرهای ترانسپورتی، می گوید که با هماهنگی نیروهای امنتیی، به این مشکلات رسیده گی خواهد شد.

محی الدین نوری سرپرست ولایت هرات گفت که چالش‌های شاهراه هرات- قندهار و سایر شاهراه ها، در جلسات نظامی مورد بحث بوده است و تلاش می گردد تا این چالش ها برطرف گردد.

موصوف افزود: «در جلسه نظامی، روی مشکلات شاهراه هرات - قندهار، هرات - تورغندی و هرات - اسلام قلعه، بحث کردیم و بیشتر مشکلات در بیرون از هرات است و بازهم برای بهبود وضعیت امنیتی در مسیر شاهراه های هرات، تلاش می کنیم تا این وضعیت بهتر شود.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر