زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نام متهمان به جرايم سازمان یافته در کابل نشر شد و از مافياى سياسى نيز نشر مى شود

نام متهمان به جرايم سازمان یافته در کابل نشر شد و از مافياى سياسى نيز نشر مى شود

author avatar
7 Jan 2019 - 13:52
نام متهمان به جرايم سازمان یافته در کابل نشر شد و از مافياى سياسى نيز نشر مى شود
author avatar
7 Jan 2019 - 13:52

کابل (پژواک، ١٧ جدى ٩٧): وزارت داخله، فهرست ٢٢٢ فرد متهم به جرايم سازمان یافته در شهر کابل را منتشر نموده، مى گويد که لیست زورمندان (مافياى) نيمه دولتى، سياسى و نامرئى را که امنيت عامه را اخلال کرده اند نيز نشرمى کند.

در جدول نشر شدۀ «گروپ های اختطافچیان؛ سارقین و مجرمین سازمان یافته در شهر کابل» که وزارت امور داخله شام ديروز منتشر کرده است؛ اسم، نام پدر، سکونت فعلى، سکونت اصلى، نوعيت جرم و محل فعاليت متهمين شامل فهرست، جا داده شده است. 

سرقت هاى مسلحانه و اختطاف، در صدر اين جدول قرار دارد.

به اساس جدول يادشده، از هر يازده مجرم متهمِ شامل فهرست، هفت تن باشنده هاى کابل، پنجشير، پروان، وردک و لغمان مى باشند.  

 از متباقى ٧٧ متهم شامل فهرست، محل سکونت ٦٠ تن مشخص نشده؛ سه، سه تن از تره خيل، و ولسوالى هاى قره باغ و ميربچه کوت کابل؛ دو تن از لوگر؛ و يک، يک تن از پکتيا، خوست، غزنى، کندهار، هلمند و ولسوالى کلکان ولايت کابل مى باشند.  

نجيب دانش سخنگوى وزارت امور داخله مى گويد که از شام ديروز تا صبح امروز، ۵ تن از افراد شامل جدول نشر شده متهمين قضاياي مختلف جرمى، به کمک مردم شناسايى و بازداشت شده و دو تن ديگر آنها، خود را به پولیس تسليم نموده اند؛ وى هويت اين هفت تن را مشخص نکرده است.

به گفته او، پس از نشر ليست متهمین قضایای جرمی، یک تن که نامش شامل این ليست است، با حضورداشت مادرش خود را به نیروهای پولیس تسلیم نموده است.

دانش افزود که فرد تسليم شده به پوليس، حاضر است در دستگیری اعضای باندى که در آن کار می ‌کرد با پولیس همکاری نماید.

سخنگوى وزارت داخله گفت: «عنقريب ليست زورمندان(مافياى) نيمه دولتى، سياسى و نامرئى که با استفاده از امکانات نظام بطور مستقيم و يا غيرمستقيم، نظم و امنيت عامه را اخلال کرده اند، مشاهده خواهيد کرد.»

وى افزود: «از آنها خواسته خواهد شد تا حساب خود را با وزارت امور داخله صاف بسازند؛ ورنه با استفاده از قدرت نرم پوليس، حساب های بانکی شان مسدود، ميدان هاى هوايى به روى خود و خانواده هاى شان بسته خواهد شد؛ منتظر بمانيد.»

نصرت رحيمى معاون سخنگوى وزارت داخله گفت اين وزارت با کسانى که در مورد شناسايى افراد متهم شامل جدول نشر شده همکارى نمايند، همکارى مادى و معنوى مى کند.

Views: 4

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر