زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بانوان ورزشکار ناشنوا در جوزجان، آرزوی کسب مدال قهرمانی را دارند

بانوان ورزشکار ناشنوا در جوزجان، آرزوی کسب مدال قهرمانی را دارند

author avatar
9 Jan 2019 - 16:52
بانوان ورزشکار ناشنوا در جوزجان، آرزوی کسب مدال قهرمانی را دارند
author avatar
9 Jan 2019 - 16:52

شبرغان(پژواک، ۱۹جدی۹۷): دختران ورزشکار ناشنوا در ولایت جوزجان می گویند که آرزو دارند تا از طریق ورزش فوتبال، برای افغانستان مدال های قهرمانی کسب کنند.

فاطمه ۲۰ ساله ورزشکار فوتبال در جوزجان، به آژانس خبری پژواک گفت که از مدت دو سال به این سو، مصروف ورزش فوتبال است.

وی ضمن پاسخ به اين سوال که چگونه به ورزش رو آورده است؟ افزود: «من و خواهرم به کمک کمیته سویدن به ورزش فوتبال روی آوردیم و با انجام ورزش، احساس تندرستی می کنم و می خواهم از طریق این ورزش، مدال های قهرمانی برای کشورم کمایی کنم.»

ناصر کمال مسئول بخش ادغام اجتماعی برنامه معلولیت کمیته سویدن در شمال کشور گفت که ۱۳ تن از دختران ناشنوا، در ولایت جوزجان مصروف ورزش می باشند.

وی افزود که این دختران از دو سال به این سو، در هفته دو روز به طور منظم تمرین می کنند.

زولیا صمیمی مسئول فدراسیون فوتبال دختران و آموزگار دختران ناشنوا به آژانس خبری پژواک گفت: «ابتدا در زمان تمرینات در استدیوم مشکلاتی داشتیم؛ اما بعداً این مشکلات حل شد و در هفته دو روز تمرین فوتبال می کنیم.»

وی افزود که در حال حاضر، حدود هشتاد تن از دختران در بخش های فوتبال، باسکتبال، بایسکل رانی و پینگ پانگ مصروف پیشبرد امور ورزشی اند که از این جمع سیزده تن آنان ناشنوا اند.

سمیرا ملکیار یک تن از مسئولین دفتر کمیته سویدن در ولایت جوزجان گفت که سیزده تن از دختران ناشنوايی که در شهر شبرغان فوتبال می کنند، در سطح کشور نخستین گروپ دختران معلول اند که به فوتبال رو آورده اند.

وی گفت: «ما می خواهیم تا این ها به پیمانه اى رشد کنند که دیگران از آن ها بیاموزند و خانواده ها تشویق شوند و راهی را برای دختران جوان جهت رو آوردن به ورزش باز کنند.»

او افزود که ابتدا دختران ناشنوايی که به فوتبال رو آورده اند، تعداد شان به شش تن می رسید؛ اما بعداً دختران دیگر نیز در جمع آن ها افزوده شد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر