زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کوتل قوناق در دایکندی به دلیل برفباری به روی ترافیک مسدود شد

کوتل قوناق در دایکندی به دلیل برفباری به روی ترافیک مسدود شد

author avatar
10 Jan 2019 - 15:32
کوتل قوناق در دایکندی به دلیل برفباری به روی ترافیک مسدود شد
author avatar
10 Jan 2019 - 15:32

نیلی(پژواک، ۲۰ جدی ۹۷): مسوولان محلی دایکندی می گویند که با ریزش سنگین برف در این ولایت، کوتل قوناق که اکثر ولسوالی ها را به ولایت بامیان وصل می کند، مسدود شده است.

انجنیر خداد سیرت رئیس فواید عامه دایکندی گفت که در اثر برفباری های شب گذشته مسیر تمام ولسوالی ها به مرکز این ولایت مسدود شده است.

موصوف افزود که با توقف جریان برف باری این راه ها دوباره به روی ترافیک باز خواهد شد.

وی علاوه کرد: «از شب گذشته تاکنون در کوتل قوناق به حد طوفان است که جاده هیچ تشخیص داده نمی شود و همکاران ما تمام آمادگی های لازم را گرفته اند و به محض توقف برف باری و طوفان این کوتل را به روی ترافیک باز می نمایند.»

سیرت خاطر نشان کرد که دو موتر فلانکوچ که به سمت کابل در حرکت بودند در این کوتل گیر مانده اند و مسافران آن به مکان گرم و مناسب انتقال شده اند.

از سویی هم شماری از دریوران و مسافران در تماس تيليفونی به پژواک می گویند که نزدیک به ده موتر در بازار جوز نزدیک به کوتل قوناق گیر مانده اند.

رحمت الله یکی از این دریوران گفت: «کوتل قوناق بسته است و تقریبا ده موتر همراه با مسافرانش در بازاز جوز گیر مانده، ما از مسئولان می خواهیم که که برای پاک کاری این کوتل دست به کار شوند.»

دایکندی یکی از ولایات کوهستانی، سرد سیر و برف گیر است که در امتداد شاهراه دایکندی- بامیان موقعیت دارد و در موسوم زمستان راه های مواصلاتی آن مسدود می شود.

این در حالی است که ریاست هواشناسی اداره هوانوردی افغانستان، امروز با نشر اعلامیۀ گفته است که از ۲۰ تا ۲۱ جدی احتمال ریزش برف نسبتآ شدید در ولایت های بدخشان، تخار، کنر، نورستان، پنجشیر، کاپیسا، لغمان، پروان، بغلان، سمنگان، سرپل، بامیان، وردک، غزنی، دایکندی، غور، باغیس، بلخ‌، لوگر به شمول سالنگ ها وجود دارد.

منبع خاطر نشان کرده است که مقدار برفباری در مناطق مرتفع بین ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر پیش بینی می گردد.

ریاست هواشناسی هشدار داده است که به دلیل مقدار بارندگی بین ۱۵ تا ۲۰ ملی متر در ولایت های ننگرهار، غور، بادغیس و هرات احتمال وقوع سیلاب زود هنگام پیش بینی می گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر