زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۷ کودک در اثر بیماری سینه بغل و طرق تنفسی در بدخشان جان باخته اند

۷ کودک در اثر بیماری سینه بغل و طرق تنفسی در بدخشان جان باخته اند

author avatar
10 Jan 2019 - 16:57
۷ کودک در اثر بیماری سینه بغل و طرق تنفسی در بدخشان جان باخته اند
author avatar
10 Jan 2019 - 16:57

فیض آباد(پژواک،۲۰ جدی ۹۷): مسوولان صحی بدخشان می گویند که هفت طفل در اثر بیماری های سینه و بغل و طُرق تنفسی در شفاخانه ولایتی شهر فیض آباد جان باخته اند.

داکتر حبیب الرحمن حاذق سرطبیب شفاخانه ولایتی فیض آباد به آژانس خبری پژواک گفت که در این اواخر رقم واقعات بیماری طرق تنفسی میان اطفال زیر سن پنج سال به دلیل سردی هوا بیشتر شده است.

وی می گوید که تنها در ماه قوس و جدی بیش از ۶۰۰ مریضی طرق تنفسی به شفاخانه ولایتی فیض آباد مراجعه کرده اند که نسبت به ماه قبلی آن دو برابر افزایش را نشان می دهد.

موصوف دلیل مبتلا شدن اطفال زیر سن پنج سال را به بیماری طرق تنفسی موجودیت فقر در جامعه و عدم مراعت حفظ الصحه و تغذیه درست اطفال عنوان کرد.

داکتر محمد اکبر بیغش متخصص وارد اطفال شفاخانه ولایتی فیض آباد به پژواک گفت که اکثرا کودکان به بیماری سینه و بغل در این فصل مبتلا می شوند.

در ماه  قوس سال روان ۴۹۵ کودک زیر سن پنج سال بیماری های سینه و بغل و طرق تنفسی به شفاخانه ولایتی فیض آباد مراجعه کرده اند، از جمله آن ۳۵ طفل آن بستر و ۴ تن آن ها فوت کرده اند.

همچنان وی می گوید که در جریان ماه جدی ۱۰۶ کودک امراض سینه وبغل به شفاخانه یاد شده مراجعه کردند که از جمله تا حال ۳ طفل در جریان تداوی جان باخته اند.

نسترن که طفل ۳ ساله خود را غرض تداوی بیماری سینه وبغل به شفاخانه ولایتی فیض آباد آورده بود، می گوید: «طفلم از شب به این طرف تب شدید و دل بدی داشت به همین خاطر به شفاخانه آوردم و فعلا کمی بهتر شده و زیر مراقبت داکتران قرار دارد و فعلا سیروم و پیچکاری برایش تطبق می نمایند و ما از عرضه خدمات صحی در این شفاخانه راضی هستیم.»

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر