زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مامورينى که نامزد شوراهای ولسوالی‌ها بودند، به وظایف‌شان بر می‌گردند

مامورينى که نامزد شوراهای ولسوالی‌ها بودند، به وظایف‌شان بر می‌گردند

author avatar
12 Jan 2019 - 18:09
مامورينى که نامزد شوراهای ولسوالی‌ها بودند، به وظایف‌شان بر می‌گردند
author avatar
12 Jan 2019 - 18:09

کابل (پژواک، ٢٢ جدى ٩٧) کميسيون مستقل اصلاحات ادارى و خدمات ملکى مى گويد مامورين خدمات ملکی که برای شوراهای ولسوالی‌ها نامزد شده بودند، دوباره به وظایف‌شان برمی‌گردند.

در يک خبرنامه که از اداره مذکور به نشر رسيده، آمده است که بر بنیاد حکم مقام عالی ریاست جمهوری، آن شمار از مأموران خدمات ملکی که برای نامزد شدن در انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها از وظایف‌شان کنار رفته بودند، از تاریخ صدور این حکم تا مدت یک ماه، بدون رقابت، دوباره به وظایف‌شان برمی‌گردند.

منبع افزوده است که حکم ریاست جمهوری، به تاریخ ۱۹جدی سال روان با درنظرداشت نظریۀ حقوقی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، صادر شده است.

بر بنیاد حکم؛ اگر مأمورین خدمات ملکی در وقت تعیین‌شده به ادارات مربوط مراجعه نکنند، طبق حکم مندرج  مادۀ ۱۸ مقررۀ امور ذاتی کارکنان خدمات ملکی، بست‌های خدمات ملکی را فقط از طریق رقابت آزاد می‌توانند به دست بیاورند.

در حکم آمده است: «در صورتی که در بست‌های مربوط به نامزدان مستعفی شوراهای ولسوالی‌ها، اشخاص دیگر از طریق رقابت آزاد مقرر گردیده باشند، نامزدان مستعفی، در بست‌های خالی مماثل بدون سپری نمودن پروسۀ رقابت آزاد، شامل وظایف گردند.»

در حکم تصریح شده است که آن شمار مأمورین خدمات ملکی که در انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها از وظایف خویش کنار رفته بودند؛ اما در انتخابات ولسی جرگه به حیث نامزد اشتراک کرده‌اند، شامل احکام مندرج این حکم نمی‌شوند.

قرار بود که انتخابات شوراهاى ولسوالى ها نيز با ولسى جرگه، بتاريخ ٢٨ ميزان بر گزار شود؛ اما به دلايل گوناگون، اين انتخابات بر گزار نشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر