زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها طالب در فاریاب کشته، زخمی و اسير گردیدند

ده ها طالب در فاریاب کشته، زخمی و اسير گردیدند

author avatar
13 Jan 2019 - 11:37
ده ها طالب در فاریاب کشته، زخمی و اسير گردیدند
author avatar
13 Jan 2019 - 11:37

ميمنه/ فراه  (پژواک،٢٣جدی٩٧): منابع امنیتی در شمال افغانستان از کشته، زخمی و اسیر شدن ۳۵ طالب مسلح  در فارياب و مسئولان در فراه از کشته شدن ٤ پوليس در مرکز آن ولايت خبر دادند.

در خبرنامه هايی که از سوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین و پولیس فاریاب به پژواک رسیده، گفته شده است  که عملیات مشترک نیروهای خاص افغان و ائتلاف به حمایت ازطیارات آیسار، که روزگذشته بخاطرسرکوبی طالبان مسلح در قریه غذاری ولسوالی خواجه سبزپوش راه اندازی گردیده بود، تا عصر آن روز ادامه یافت.

منبع افزوده است که در نتیجه ۲۰ طالب مسلح به شمول قاری تاج الدین سرگروپ چهل نفری این گروه کشته شده، ۱۴ تن مجروح و ۷ طالب دیگر با سلاح های شان به دست نیروهای شامل عملیات افتاده اند.

درادامۀ خبر نامه تذکره یافته است که در عملیات یاد شده، یک قرارگاه با بیشتر از ۲۰ عراده موترسایکل و مقدارى جنگ افزار از بین برده شده است.

اما در خبرنامه امنیت ملی فاریاب که به پژواک رسیده، گفته شده است که در عملیات دیروز، ۱۵ طالب کشته شده، ۷ تن مجروح و ۱۳ تن که اسیر نیروهای های شامل عملیات شده بودند، به ریاست امنیت ملی فاریاب سپرده شده اند.

اما قاری تاج الدین سرگروپ طالبان، طی تماسى به پژواک پذيرفته است که در جریان عملیات نیروهای دولتى و خارجی ها، ۶ طالب کشته شده، ۴ تن زخمی و شماری اسیر شده اند.

ازسويى هم باشنده گان محل، ازکشته شدن ۹ طالب درجريان اين عمليات خبر داده و گفته اند که ٩ جسد طالبان را دیده اند  که ازسوى همرزمان شان تدفین ميگرديد.

طبق يک خبر ديگر، در حمله طالبان بالاى يك پوسته امنيتى پوليس در مركز فراه، چهار پوليس كشته شده است.

دادالله قانع عضو شوراى ولايتى فراه، ضمن تاييد اين خبر به آژانس خبرى پژواك گفت؛ حوالى ساعت چهار صبح امروز، طالبان بالاى پوسته پوليس مربوط پوزه سلطان امير حومه مركز فراه حمله كردند، كه بعد از يك ساعت درگيرى ٤ پوليس جان باخت و پوسته به دست طالبان افتاد.

به گفته اين عضو شوراى ولايتى فراه، از نيروهاى كمكى نيز دو تن زخمى و دو رینجر پوليس كاملا حريق شده است.

برپايه معلومات منبع ، زخمى ها به شفاخانه ملكى فراه منتقل شده اند و وضعيت صحى شان نگران كننده نيست.

طالبان محلى در فراه مسئوليت حمله شب گذشته را به دوش گرفته  و ادعا دارند كه پنج پوليس را كشته، پوسته سقوط ، دو رینجر پوليس حريق، چندين سلاح و مهمات نيز به دست ايشان افتاده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر