زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئيس جمهور کتاب‌ها و نقشۀ چارچوب طراحی شهری را امضا کرد

رئيس جمهور کتاب‌ها و نقشۀ چارچوب طراحی شهری را امضا کرد

author avatar
13 Jan 2019 - 15:51
رئيس جمهور کتاب‌ها و نقشۀ چارچوب طراحی شهری را امضا کرد
author avatar
13 Jan 2019 - 15:51

کابل (پژواک، ٢٣ جدى٩٧): رئيس جمهور افزون بر اينکه کتاب‌ها و نقشۀ چارچوب طراحی شهری را امضا کرد، گفت که در اعمار ساختمان‌ها باید از مواد داخلی و محلی استفاده صورت گیرد.

در خبرنامه ارگ که به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، گفته شده است که جلسۀ شورای عالی توسعۀ شهری تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس ‌جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز در قصر چهار چنار ارگ دایر گردید.

منبع نوشته است که در این جلسه، ابتدا محمد جواد پیکار سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی، گزارشى در خصوص پلان تطبیقی ادغام وزارت شهرسازی و مسکن و ادارۀ اسبق اراضی با تمرکز به زمینه‌سازی برای انکشاف یک دیدگاه مدون یا نقشۀ راه، ارائه کرد.

وی در رابطه به تاریخچۀ وزارت شهرسازی و مسکن و ادارۀ اسبق اراضی، چارچوب تحلیل، اصول ادغام، محدودیت‌ها و راه حل‌ها در این خصوص، تحلیل خطرات بالقوه و زمان‌بندی پلان تطبیقی ادغام صحبت کرد و پیشنهاداتى را در راستای تطبیق بهتر روند ادغام متذکره، بیان نمود.

رئیس‌جمهور غنی پس از استماع گزارش متذکره، با تاکید بر سبک معماری خاص و هماهنگ، گفت که باید پروژه های وزارت شهرسازی و اراضی، به گونۀ بهتر تحت مدیریت قرار گیرند.

وى افزود که در اعمار ساختمان‌ها، باید از مواد داخلی و محلی استفاده صورت گیرد تا اشتغال‌زایی بیشتر گردد و اقتصاد مردم رونق یابد و همچنان به اولویت‌بندی پروژه ها، مدیریت خطرات، مقاومت ساختمان و جلوگیری از تاثیرات اقلیمی در امور ساختمانی، توجه شود.

موصوف بر تعیین کود زلزله برای مقاومت بیشتر ساختمان‌ها در برابر زلزله، داشتن نقشۀ خاک به‌منظور مقاومت زمین و نوع مواد قابل استفاده در اعمار ساختمان‌ها تاکید ورزید.

اشرف غنی با بیان اینکه دولت شریک سکتور خصوصی است، گفت که مشکلات فرا راه سکتور خصوصی به خاطر سرمایه‌گذاری در املاک دولتی برداشته شود و مرکز دیزاین در وزارت شهرسازی و اراضی ایجاد گردد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد که روی ساختار وزارت شهرسازی و اراضی، بحث‌های بیشتر صورت گیرد تا یک ساختار مفید و موثر برای وزارت مذکور ایجاد شود.

در اخیر جلسه، رئیس‌جمهور غنی کتاب‌ها و نقشۀ چارچوب طراحی شهری را امضا نموده و به سرپرست شاروالی کابل سپرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر