زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک بزرگ قومی در اعتراض به عملی نشدن پروژه ها در هلمند، خیمه تحصن برافراشت

یک بزرگ قومی در اعتراض به عملی نشدن پروژه ها در هلمند، خیمه تحصن برافراشت

author avatar
13 Jan 2019 - 16:39
یک بزرگ قومی در اعتراض به عملی نشدن پروژه ها در هلمند، خیمه تحصن برافراشت
author avatar
13 Jan 2019 - 16:39

کابل (پژواک، ۲۳ جدی ۹۷): یک بزرگ قومی می گوید با آن که برای تطبیق پروژه های انکشافی در هلمند، حدود ۲۴ میلیون دالر اختصاص یافته؛ اما این پروژه ها بنابر عوامل نامعلوم عملی نشده است.

مطیع الله مطیع رییس شورای قوم بريڅ، در اعتراض به عملی نشدن پروژه های انکشافی در ولایت هلمند، امروز در شهر کابل با بر افراشتن خیمۀ تحصن، خواستار ملاقات با رییس جمهور محمد اشرف غنی شد.

وی با بیان اینکه این بار آمده است تا خواسته های مردم هلمند را به رییس جمهور غنی برساند، گفت تا زمانی که رییس جمهور به حرف هایش گوش ندهد، به تحصن ادامه می دهد.

موصوف افزود: «یک تعداد افراد و اشخاص که به نفع استخبارات پاکستان و ایران کار می کنند، نمی گذارند تا این پروژه ها در این ولایت تطبیق شود.»

به گفته او، با عملی شدن این پروژه ها، وضعیت زنده گی مردم از لحاظ اجتماعی و اقتصادی در این ولایت بهبود پیدا می کرد؛ اما تاکنون عملی نشده است.

این بزرگ قومی خاطر نشان کرد که هزینه مجموعی این پروژه ها که ۲۳،۸ میلیون دالر می باشد؛ شامل اعمار شفاخانه ۳۰۰ بستر، ۱۲ کیلومتر سرک قلعه بُست، ایجاد کورس افسری و چندین پروژه دیگر می شود.

شمروز خان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه، به پژواک گفت که اعتراض این عضو جامعه مدنی، از مجرای قانونی آن تعقیب می گردد و به مشکل رسیده گی خواهد شد.

به گفته او، شیوه اى را که این شخص در پیش گرفته راه حل نبوده، اسناد و مدارکش را باید مراجع ذیربط تسلیم نماید تا مورد بررسی قرار گیرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر