زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بیش از ۳۰ هزار جلد رهنمود صحی قاعدگی، چاپ می شود

بیش از ۳۰ هزار جلد رهنمود صحی قاعدگی، چاپ می شود

author avatar
14 Jan 2019 - 14:43
بیش از ۳۰ هزار جلد رهنمود صحی قاعدگی، چاپ می شود
author avatar
14 Jan 2019 - 14:43

کابل(پژواک، ٢٤ جدى ٩٧) وزارت معارف، در ربع نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، با همکاری اداره یونیسف، بیش از ۳۰ هزار جلد رهنمود صحی قاعدگی را به چاپ می رساند تا برای دختران دانش آموز صنوف پنجم تا دوازدهم، تدریس شود.

نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف می گوید که دانش آموزان دختر، با استفاده از این رهنمود ها که به گونه کتبی، گفتاری وکتاب های قصه تهیه می شوند، از چگونگی رعایت بهداشت و طرز استفاده از پارچه های مناسب هنگام عادت ماهوار، آگاهی حاصل می کنند.

به اساس معلومات او، با استفاده از این رهنمود ها به دانش آموزان تفهیم می گردد که قاعده گی، پدیدۀ طبیعی است و روند تکامل تدریجی دختران را نشان می دهد. این رهنمود ها همچنان سبب می گردد تا از فشار روحی دانش آموزان دختر در روزهای قاعدگی کاسته شود.

سخنگوی وزارت معارف افزود که سهمگیری فعال معلمین برای بلند بردن میزان آگاهی دانش آموزان در مورد حفظ الصحه قاعدگی، باعث خواهد شد تا دختران دانش آموز صحتمند وفعال به بار آیند.

به اساس معلومات منبع، برای تدریس رهنمودهای صحی، ۶۸ ماستر ترینر آموزش دیده اند و قرار است آموخته های خود را به معلمین مکاتب منتقل کنند و از طریق معلمین در مکاتب، رهنمودهای صحی برای دانش آموزان توضیح داده شود.

این رهنمود در حالی به چاپ میرسد که بر اساس یک تحقیق اداره یونيسف که در سال ٢٠١٦ میلادی انجام شده است، حدود سى درصد دختران هنگام عادت ماهوار در مکاتب غیرحاضری دارند و ٧٠ درصد دختران در جریان قاعدگی، به دلیل هراس از عقامت استحمام نمی کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر