زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طوفان های شدید در جوزجان مردم را با مشکل مواجه کرده است

طوفان های شدید در جوزجان مردم را با مشکل مواجه کرده است

author avatar
14 Jan 2019 - 14:20
طوفان های شدید در جوزجان مردم را با مشکل مواجه کرده است
author avatar
14 Jan 2019 - 14:20

شبرغان (پژواک، ۲۴ جدی ۹۷): طوفان های شدید دو روز گذشته در جوزجان، افزون بر قطع جریان برق، روند عادی زنده گی را مختل نموده و باشنده گان این ولایت را با مشکل مواجه کرده است.

اداره هواشناسی ولایت جوزجان که سرعت این تُند باد را در یک ساعت ۳۸ کیلومتر ثبت کرده است، می گوید که پنجشنبه هفته جاری، تندباد قویتری توام با خاکباد در این ولایت خواهد وزید.

شماری از باشنده گان شهر شبرغان، با نگرانی از این وضعیت می گویند که طوفان های دو روز اخیر در این ولایت، تردد وسایط نقلیه، کار و بار و روند عادی زنده گی مردم را با مشکل مواجه کرده است.

محب الله مشعل یک تن از باشنده گان شهر شبرغان، در تماس با آژانس خبری پژواک گفت: «طوفان شدید برق را قطع کرده است و ما از خانه بر آمده نمی توانیم.»

به گفته او، این معضل بر تمام سیستم کاری در داخل شهر شبرغان تاثیر انداخته و مراکز آموزشی را به روی دانش آموزان مسدود کرده است.

آغا محمد یک تن از دکانداران شبرغان، با بیان اینکه طوفان شدید کار و بار شان را با مشکل مواجه کرده است، افزود: «از ساعت شش صبح تاکنون، ده نفر برای خرید سودا نزدم مراجعه نکرده است؛ درحالیکه در روزهای عادی، حداقل صد تن برای خرید سودا می آمدند.»

رخشانه رسولی یک تن از داکتران ریاست صحت عامه جوزجان گفت که تاکنون به شفاخانه ولایتی، از بروز واقعات ترافیکی ناشی از طوفان واقعه راجستر نشده است.

وی گفت، اگر شهروندان کار ضروری ندارند، برای امروز از خانه های شان بیرون نشوند.

در همین حال، حدود یکصد تن از بیجاشده گان ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب در حومه های شهر شبرغان، به دلیل اینکه طوفان خیمه های شان را به هوا برده است، شاهراه شبرغان-میمنه را به روی ترافیک بسته و می گویند تا زمانی که به مشکل شان رسیده گی نشود، این راه را باز نمی کنند.

خیر الدین یکی از بیجا شده گان ولسوالی اندخوی گفت که از دیروز به این طرف که خیمه های شان را طوفان برده است، در فضای باز و سرد به سر می برند.

موصوف افزود که این طوفان، خیمه ده ها خانواده را با خود برده است و در حال حاضر، هیچ امکاناتی ندارند.

به گفته او، حدود یکصد تن از جمع ۶۰۰ خانواده بیجاشده، به خاطر آن که به مشکلات شان رسیده گی شود، امروز شاهراه شبرغان-میمنه را به روی ترافیک بسته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر