زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به طرفین درگیر جنگ و افراد ملکی در فارياب تلفات وارد گردیده است

به طرفین درگیر جنگ و افراد ملکی در فارياب تلفات وارد گردیده است

author avatar
15 Jan 2019 - 19:22
به طرفین درگیر جنگ و افراد ملکی در فارياب تلفات وارد گردیده است
author avatar
15 Jan 2019 - 19:22

ميمنه (پژواک ٢٥ جدى ٩٧):  منابع معتبر امنیتی در فاریاب از وارد شدن تلفات به طرفین جنگ و افراد ملکی در ولسوالی های شیرین تگاب و المار اين ولايت خبر می دهند.

دو منبع که نخواست نام شان فاش گردد، به آژانس خبرى پژواک گفتند که طالبان مسلح، دیشب از چهار استقامت بالای مرکز ولسوالی شیرین تگاب و صبح امروز بر مرکز ولسوالی المار حمله کردند که در جریان درگیری به نیروهای امنیتی، افراد ملکی و مخالفین مسلح تلفات وارد گردیده است.

به گفته منابع، درگیری که دیشب در شیرین تگاب آغاز گردیده بود تا عصر امروز ادامه داشت، ۸ تن به شمول پنج غیر نظامی، دو سرباز اردو و یک خیزش مردمی کشته شدند، ۱۱ تن به شمول به شمول ۸ نیروی دولتی و سه غیر نظامی زخم برداشتند.

منابع تصریح کردند که در جریان درگیری ۵ طالبان مسلح نیز کشته و زخمی شده اند، اما تلفات نیروهای دولتی و افراد ملکی بیشتر بوده، به دلیل اینکه طالبان از داخل منازل مسکونی تونل حفر کرده و در ساحه دولتی شلیک می کنند.

در همین حال، باشنده گان ولسوالی شیرین تگاب از به خطر افتادن زندگی شان از سوی طالبان نگرانی نموده، می گویند که این گروه از داخل تمام منازل مسکونی که در امتداد سرک و یا نزدیک مواضع دولتی قرار دارد، حفاری و تونل کشیده از آن جاها بالای قطار و نیروهای دولتی شلیک میکنند و دولت برعکس محلاتی که فیر میشود.

از سوی دیگر در حمله طالبان بالای نیروهای امنیتی بر مرکز ولسوالی المار صبح امروز ۸ تن از طرفین کشته و زخمی شده اند.

منبع گفت که در جریان جنگ، ۳ طالب و یک خیزش کشته شده و دو طالب و دو پولیس زخم برداشته اند.

عبدالکریم یورش مسوول مطبوعات پولیس فاریاب درگیری در ولسوالی های شیرین تگاب و المار را تایید نموده، می گوید که حملات طالبان به عقب زده شده و این گروه تلفاتی را متحمل گردیده است.

یک مسوول طالبان به ارتباط جنگ المار چیزی نمی گوید، اما گفت که در حمله این گروه در شیرین تگاب به هدف انتقام کشته شده گان طالبان در ولسوالی خواجه سبزپوش از سوی نیروهای افغان و ناتو، انجام داده بودند، ۵ تن از سربازان دولتی را کشتند و ۱۳ تن دیگر را مجروح ساختند.

چهار روز پیش نیروهای مشترک افغان و ناتو عملیاتی را از زمین و هوا در ولسوالی خواجه سبزپوش به راه انداختند کهبیش از ۳۵ تن از طالبان را کشته، زخمی و اسیر گرفتند.

 قابل تذکر است که در حال حاضر بغير از چوک بازار ولسوالی های المار و شیرین تگاب و ساختمان های ولسوالی ها، هیچ قریه ای به دست دولت نمی باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر